Hej,
Jeg har prøvet at indsætte produktbilleder, så de står ved siden af hinanden, men de kommer til at stå under hinanden.
Hvordan kan jeg få dem til at stå ved siden af hinanden på en side?
/Janus
Hej,
Jeg har prøvet at indsætte produktbilleder, så de står ved siden af hinanden, men de kommer til at stå under hinanden.
Hvordan kan jeg få dem til at stå ved siden af hinanden på en side?
/Janus
CSS, men det kan godt være lidt besværlig at have med at gøre.
Prøv NextGEN Gallery. Det er et fortrinligt plugin.
Som Georg siger, men i øvrigt vær opmærksom på at billederne har plads nok ved siden af hinanden så burde det kunne lade sig gøre uden at du skal rode med dit CSS
Ja, og man kan også i Wordpress sætte tre ind, hvis man sætter dem umiddelbart efter hinanden med den første venstrestillet, den næste centreret og den tredje højrestillet, hvis ellers der er plads nok. Der må ikke være tomme linjer imellem de tre billeder. Man vælger venstrestilling osv., inden man trykker indsæt (det er i al fald nemmest).
Tak jeg prøver:-)
Brug "Windows LiveWriter" til at skrive og udgive med, så står billederne pænt side om side eller under hinanden alt efter ønske...
Det kommer lidt an på hvordan dit theme's css behandler billeder i indlæg.
Her er lidt kode som du kan komme rundt om billederne i HTML editoren (Øverste højre hjørne, der hvor du skriver indlæg):
<div style="padding: 0.5em;">
<div style="float: left; padding: 0.5em;"> LINK TIL BILLEDE </div>
<div style="float: left; padding: 0.5em;"> LINK TIL BILLEDE </div>
<div style="float: left; padding: 0.5em 1.5em 0.5em;"> LINK TIL BILLEDE </div>
<div style=" padding: 0.5em ;"> LINK TIL BILLEDE </div>
</div>
Det burde få billederne til at lægge sig ved siden af hinanden og giver dem lidt margin, så de ikke lægger sig klods op af hinanden.
Du skal dog være opmærksom på, at "float:left" får alle elementer på siden til at lægge sig til højre om. Også tekst. Så derfor har jeg smidt en div med lidt padding omkring alle billeder. Og bemærk også at jeg har fjerne float fra det sidste billede og i næstsidste billede er der kommet en anderledes padding på, for at kompensere for en forskydning der opstår (i hvert fald i den test side jeg lige lavede)
Du skal være logget ind for at skrive.