Jeg har forsøgt at slette alle meta descriptions på mine sider, men når jeg sletter én, erstattes den af en tidligere meta description, som ikke uden videre kan slettes. Alle meta descriptions er skrevet i det plugin, der hedder Slim SEO, og temaet er GeneratePress, men da min hjemmeside er meget enkel, mener jeg ikke at have brug for de meta descriptions. Meta Titles burde være fuldt tilstrækkeligt. Men hvordan fjerner jeg helt mine meta descriptions?
hvordan slettes meta descriptions?
(6 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 11 months siden #
-
Nu blev jeg lidt klogere, men ikke meget: når jeg sletter mit eget forslag til en meta desciption, erstattes den af de første 160 tegn på siden. Og den autogenererede meta description kan ikke fjernes. Men sådan er det vel indrettet af Wordpress?
Skrevet 11 months siden # -
Hej!
Google kan ikke vise søgeresultater uden en metabeskrivelse. Hvis du ikke selv har skrevet en, bliver der automatisk hentet tekst fra din hjemmeside. I de fleste tilfælde er der tale om de første tegn på den pågældende side, men ikke altid.
Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor du ikke ønsker at have metabeskrivelser? Det hjælper med at trække potentielle besøgende ind på din hjemmeside. Hvis de ikke kan læse om, hvad en bestemt side handler om, kan de være tilbøjelige til at vælge en af dine konkurrenter i stedet.
Jeg har ikke det store kendskab til Slim SEO, men kan dog anbefale at bruge Yoast. Det er et populært plugin, der jævnligt bliver opdateret, og gør det nemt at skrive gode metabeskrivelser. Blandt andet angiver det, om din beskrivelse er for kort eller for lang. Jeg bruger det f.eks. selv på Tennisjournalen.dk, så jeg kan lave metabeskrivelser til mine indlæg.
Desuden viser dette plugin også, om du har skrevet SEO-venlige artikler. Blandt andet giver det dig en score for, hvor god læsbarheden af dine artikler er. Har du f.eks. for mange lange sætninger, som gør din artikel være at læse, så får du besked om dette.
Skrevet 10 months siden # -
Jeg har før brugt Yoast, men synes det er alt for avanceret til en ret elementær hjemmeside. Slim SEO fungerer fint, og du har ret i, at hvis man ikke selv har lavet en meta description, bruger Google de første sætninger på siden. Det er såmænd nok for mig.
Skrevet 10 months siden # -
Det lyder som om, at der er en standard meta description, der automatisk genereres. Du skal muligvis ændre dette i plugin-indstillingerne eller i din temas opsætning. Prøv at kigge efter muligheder for at deaktivere eller tilpasse standard meta descriptions i Slim SEO-pluginet eller GeneratePress-temaet.
Vh
Simon
Madopskrifter til airfryerSkrevet 8 months siden # -
Hvis du har et SEO plugin installeret ala Yoast eller lign.
Så er der en sektion når du går ind og redigere dine sider eller kategorier.
Her kan du indtaste din meta beskrivelse og meta titel :)Kan anbefale Rank Math plugin
Skrevet 7 months siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.