Hej
Min hjemmeside http://www.Frankerne.dk fejlede og jeg er startet forfra.
Backup virker ikke, så jeg skal have fundet alt det, jeg har skrevet på siderne, men hvor og i hvilke backupfiler skal jeg kikke?
Frankerne
Hej
Min hjemmeside http://www.Frankerne.dk fejlede og jeg er startet forfra.
Backup virker ikke, så jeg skal have fundet alt det, jeg har skrevet på siderne, men hvor og i hvilke backupfiler skal jeg kikke?
Frankerne
Alle poster, kommentarer og brugere findes i MySQL databasen.
Ok - den mappe er ikke blandt mit backup.
Men det vil sige, at de sider med tekst og billeder, der oprettes gemmes der.
Hedder filerne det samme som vi kalder fanen?
Og det er filerne som kan ses i eksempelvis stifinder jeg mener.
I hvilke filer bliver siderne gemt.
Hvor gemmes alt det man skriver på sine sider i WP og jeg mener ikke blog.
Tekst og sider findes IKKE i filer men bliver gemt i databasen
I princippet gemmes alt i Databasen. Undtaget:
Billeder og medier, som gemmes i wp-content/uploads;
Plugins, som gemmes i wp-content/plugins;
Temaer, som gemmes i wp-content/themes.
Men billedtekster, plugin-indstillinger og tema-tilpasninger(widget, menu-linie, farver) gemmes i databasen.
indlæg og sider gemmes i tabellen wp_posts.
brugere gemmes i tabellen wp_users.
kommentarer gemmes i wp_comments.
kategorier gemmes i wp_terms.
Relationer mellem indlæg, brugere, kategorier og kommentarer gemmes i en række meta-tabeller.
Endelig er der også en wp_options tabel som indeholder alle dine indstillinger. f.eks. 1. række er siteurl; 2. række er home; 3. række er blogname osv.
med andre ord alt det du taster ind i kontrolpanel/indstillinger er listet i wp-options' række 1-39.
De første 100 rækker i tabellen wp_options - ca. - er relateret til at definere alle dine hjemmeside-indstillinger. Derefter kommer hulter-til-bulter (egentlig i kronologisk orden) tema indstillinger, plugin indstillinger, kladde- og rettelses log. osv.osv.
wp_options er egentlig en rodebutik mest fordi ingen temaer og ikke retmange plugins danner egne tabeller.
Håber dette svar tydeliggør opbygningen af din WP installations database.
Tak for det fyldestgørende svar :-)
Jeg fandt alt det, som jeg har skrevet på mine sider i databasefilen:
frankerne_dk_db-backup.sql
I Word fylder den 2300 sider... så det kan man kalde noget rod sammen...
Det er jo først når der går ged i den, at du for alvor kommer på arbejde med wp.
Tak!
Hvis du skal genoprette en installation er det jo ikke meningen at du skal copy-paste det hele ind igen fra Word. Meningen er at du importerer din sql-fil tilbage til din Wordpress-installation.
I Word fylder den 2300 sider... så det kan man kalde noget rod sammen...
Hvis du skal genoprette en installation er det jo ikke meningen at du skal copy-paste det hele ind igen fra Word. Meningen er at du importerer din sql-fil tilbage til din Wordpress-installation.Enig
Hvis du laver backup via phpMyAdmin får du en zip-fil med alle 12 (mindst) tabeller.
Du må aldrig åbne tabellerne med MS Word. MS Word indlejrer koder som ikke er til at slippe af med igen, ligesom tegnsættet laves om. Brug Notepad++
Jeg har sommetider hentet wp-posts tabellen fra databasen som csv (kommasepareret fil) og arbejdet med den i LibreOffice - Calc. (igen, gør det ikke i MS Excel du får kludder i seperationsfilen når du skal lægge den tilbage med phpMyAdmin)
Jeg sidder også og prøver at finde min tekst fra tidligere side. Hvis jeg laver en backup ved at hente alle mapper over via FTP, mister jeg så min database, så jeg ikke kan finde den tidligere "tekst"?
Jeg har lagt en ny installation over på domænet, har jeg så mistet alt det tidligere?
Velig hilsen Simonia
Som jeg bekrev lidt højere op i denne tråd, så ligger alle indlæg, kommentarer, og sider i databasen. Hvis du kun tager backup ved at kopiere fra webhotel til egen pc med FTP så får du ikke databasen med.
Hvis du skal have en fuld backup skal du i princippet have kopi af MySQL databasen og wp-content-mappen med alt dens indhold. resten af WP er ikke nødvendig.
Man kan godt lave en frisk installation af programmet og beholde den eksisterende database. Men for at finde ud af præcis hvordan, bør du besøge http://wordpress.org.
Du skal derfor også tage backup af MySQL databasen. Dette gøres enten via webhotellets phpMyAdmin eller ved hjælp af en plugin f.eks. iThemes Security.
(Jeg anbefaler alle at installere iThemes Securityi, ikke kun for backup, men også fordi den kan holde uønskede gæster på afstand.)
Du skal være logget ind for at skrive.