Hej. Jeg er ved at oprette en "ny" blog i WP. Jeg har oprettet et subdomæne, indtil den er klar til at gå i luften. Men jeg har forsøgt at importere alle data fra min gamle blog til WP uden held. Den gamle blog ligger på NOUW, men på mit eget domæne. Jeg har fået lavet en xml fil til at eksportere over i WP, men det plugin der findes til import af Nouw, kan jeg ikke få til at virke.
Nogen forslag til hvad jeg skal gøre? Jeg vil selvsagt gerne have alle mine indlæg, overskrifter, tags og billeder med over på den nye blog.
Import af "gammel" blog til WP
(5 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 8 years siden #
-
Der findes plugins som kan flytte/klone wordpress f.eks.: WP Clone by WP Academy eller Duplicator
Jeg gør det på min egen lidt omstændige måde.
Jeg har min egen xampp server på min pc.
Når jeg opretter en kopi på min egen server gør jeg følgende:
1) kopiere hele hjemmesiden med mit ftp-program fra webhotellet til min egen pc til xampp/htdocs. (så er alle plugins, billeder og andet flyttet.2) så laver jeg en kopi af databasen fra mit webhotel ved hjælp af webhotellets phpMyAdmin som jeg så indlæser i xampp/mysql
3) jeg åbner wp-config.php på xampp/htdocs/minhjemmeside med notepad++ og retter: DB_NAME, DB_USER, DB_PASSWORD, og DB_HOST så det passer til min localhost indstillinger.
4) så åbner jeg min lokale databasefile wp-options med notepad++ oge leder efter linerne: "siteurl" og "home" hvor jeg retter til den lokale hjemmesideadresse: localhost/minhjemmeside.
5) Tilsidst åbner jeg så databasefilen wp-posts med notepad++ og laver en søg/erstat så alle links henviser til localhost.
jeg ved ikke hvad andre gør men ovenstående virker for mig hver gang.
Skrevet 8 years siden # -
Puha det lyder godt nok omstændigt ;), Jeg aner ikke engang hvad halvdelen betyder *hihihi*. Jeg tror jeg prøver med duplicator, det har jeg ikke prøvet endnu. Ved du om jeg kan få billederne over med den?
Skrevet 8 years siden # -
Nej det ved jeg ikke.
Men det er ikke værre end at, hvis billederne mangler så kan de hentes in ved at kopiere wp-content mappen.Skrevet 8 years siden # -
Duplicator tager alt med.
Skrevet 8 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved