Når jeg redigere i et indlæg mangler den en knap for autoopdatering på datotid så den kommer øverst på siden som seneste.
Der kunne godt være en knap for om datotid skal opdateres !
http://www.fjoerdur.dk
Når jeg redigere i et indlæg mangler den en knap for autoopdatering på datotid så den kommer øverst på siden som seneste.
Der kunne godt være en knap for om datotid skal opdateres !
Er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål...
Vil du ændre på datoen for et indlæg du tidligere har skrevet, men har ændret i?
I såfald, hvorfor det?
Alle poster og indlæg gemmer "oprettelsestidspunkt" og "sidst redigeret tidspunkt".
Og selvfølgelig er det muligt at få ordnet sine poster efter "sidst redigeret tidspunkt" og få dette tidspunkt vist - men det kræver at du omskriver i dit tema. Så hvilket tema bruger du?
Twenty Eleven ...
Steffen!
Når jeg redigere i et tidligere indlæg og gerne vil have det øverst, skal jeg manuelt ind og opdatere datoen til her og nu for at det vises som det øverste indlæg igen.
Når jeg redigere i et tidligere indlæg og gerne vil have det øverst, skal jeg manuelt ind og opdatere datoen til her og nu for at det vises som det øverste indlæg igen.
Så bruger du indlæg forkert. Så simpelt er det.
Du burde skrive en ny post i stedet for.
Du kan bruge funktionen "Sticky post" som netop overruler datofunktionen og flytter posten til toppen.
Man kan sortere indlæg, f.eks. med dette plugin: http://wordpress.org/extend/plugins/sort-query-posts/
Du kan redigere dit tema, så det viser rettet-dato (modified date) i stedet for oprettet-dato (create date).
@Steffen: Det ikke at bruge indlæg forkert hvis man ønsker at have en anden orden end den temaet er født med.
Jeg selv bruger at opdatere historier i stedet for at skrive nye.
Der findes plugins som kan liste nyeste redigerede - for eksempel: http://wordpress.org/extend/plugins/recently-updated-posts/ - ganske vist gammel, men jeg bruger den stadig og den kan sættes på en side så man så har styr på listen.
Hvis du vil programmere dig ud problemet så vil jeg foreslå at du opretter et child-tema og skriver en ny index.php, hvor du skal ændre fra omkring linie 16 og ned.
du skal du lave et nyt loop.
På wordpress.org fandt jeg følgende diskussion omkring dit ønske og der er angivet en kode - som skal omskrives yderligere for at passe ind i dit loop i index.php:
<?php
$args=array(
'orderby'=> 'modified',
'order' => 'ASC',
'post_type' => 'post',
'post_status' => 'publish',
'posts_per_page' => 5,
'caller_get_posts'=> 1
);
$my_query = null;
$my_query = new WP_Query($args);
if( $my_query->have_posts() ) {
while ($my_query->have_posts()) : $my_query->the_post(); ?>
<p>< a >" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title_attribute(); ?>"><?php the_title(); ?>< /a ></p>
<?php
endwhile;
}
wp_reset_query(); // Restore global post data stomped by the_post().
?>
@Steffen: Det ikke at bruge indlæg forkert hvis man ønsker at have en anden orden end den temaet er født med.
Det vil jeg nu mene det er, hvis man ændrer datoen for at få det øverst.
Men du har ret i,at man sagtens kan sortere efter andet end dato.
Jeg vil forslå, at man opretter en speciel "taxonomy" eller bruger "Sticky Post" til formålet.
Du skal være logget ind for at skrive.