Jeg har uploaded et jpg-billede til mappen images og prøver nu at sætte det øverst på en side, men uanset hvad jeg skriver i URL for billedets placering, får jeg et 'broken link'. Kan jeg få et råd om hvordan jeg indsætter et billede?
Indsæt billede
(9 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 4 years siden #
-
Har du et link til din side?
Og prøver du at sætte billedet ind i et indlæg eller i dit design?
Skrevet 4 years siden # -
Ja, her er det: http://lailaogbill.dk/?page_id=13
Jeg har et billede på størrelse med kubrickheader, som jeg ville sætte ind over teksten på siden om Polterabend, men når jeg følger Kim Elmose's udmærkede guide eller selv prøver lidt af hvert kommer denne meddelelse frem:
Den uploadede fil kunne ikke flyttes til /hsphere/local/home/sikhona/lailaogbill.dk/wp-content. Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/sikhona/lailaogbill.dk/wp-admin/admin-functions.php:1986) in /hsphere/local/home/sikhona/lailaogbill.dk/wp-includes/functions.php on line 1346
Mvh
GretheSkrevet 4 years siden # -
Kik på chmod på din upload-mappe. Kik her:
http://wordpress.dk/dokumentation/oss
Og sæt fil-rettigehderne til mappen. Start med 755, men du kan risikerere, at det først virker når den står på 777.
Se hvad de upload-mappe hedder og hvor den ligger her:
http://lailaogbill.dk/wp-admin/options-misc.php
Det kan du selv ændre på, så det bliver en bestemt mappe - som selvfølgelig skal være oprettet på serveren. Fjern fluebenet i "Organiser mine uploads i måneds- og årsbaserede mapper".
Når jeg går ind på webhotellet og leder efter mappen uploads, kan jeg ikke finde den. Når jeg går ind på det link, du angiver nederst i dit indlæg, kan jeg ikke foretage mig noget andet end at konstatere, at fluebenet allerede var fjernet. Hvor kan jeg ellers komme til at ændre på rwx?
Hvis uploads ikke er der, skal den oprettes, men det er sådan set ligegyldigt hvilken mappe, du bruger eller laver. Bare stien til den er skrevet rigtigt. Med udgangspunkt i roden af dit websted. F.eks. wp-content/uploads.
Hvis du kikker på det andet link jeg postede, så står der hvordan du ændrer filrettigheder på en mappe. Du skal bruge et ftp-program og højreklikke på mappen. Der burde derefter dukke en mulighed for ændre på filrettigheder for mappen op.
Så har jeg været inde på webhotellet og ændret rettigheder til wp-admin/options-misc.hph til 777 og oprettet en mappe med navnet uploads under wp-content og tildelt den rwx (777) men lige meget hjælper det. Jeg anvender FileZilla og kan godt uploade mit billede manuelt og anbringe det i mappen 'images' på webhotellet, men når jeg anvender billede-ikonet og henviser til image-mappen, så vil den stadig ikke vise billedet. Nu går jeg ud i solen og håber så på der kommer en løsning senere på dagen.
Du læser ikke, hvad jeg skriver.
Jeg har gjort det du skriver + det andet jeg har skrevet om, men det er kun som 'admin' ved manuelt at anbringe billedet i image-mappen og derefter linke til det, at jeg kan få et billede frem. Det kan de andre jo ikke gøre, men det må jeg finde en løsning på et andet sted.
Skrevet 4 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved