hvordan indsætter jeg en figur i wordpress.
Jeg vil gerne have en rød rektangel hvori jeg kan skrive en tekst med hvid skrift
Indsæt figur
(16 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 7 years siden #
-
I wordpress forstås det ikke som en figur men en ramme.
Når du skriver, kan du vælge om det skal være en overskrift 1, Afsnit eller om det skal være preformateret.
Prøv at vælge den, og se om det vises ok? Nogle gange bliver det rammet ind.Ellers er du måske ude i noget kodning. Det er ikke avanceret, men kan være lidt svært.
Har du den rigtige hjemmeside? Hjemmesidens 7 facetterSkrevet 7 years siden # -
Super - tusind tak for hjælpen!! nu fik jeg rammen, men den er hvid . hvordan kan jeg vælge baggrundsfarve?
Skrevet 7 years siden # -
Så skal der lidt kodning til.
Kan du skrive et link til siden (hvor jeg kan se rammen) og en beskrivelse af hvordan du gerne have den ser ud? Så kan jeg guide dig til at sætte koden ind.
Hvor er du bare sød - tusind tak for din hjælp!!!
link til hjemmesiden:
http://careinmind.dk/varigt-vaegttab/Jeg vil gerne have, at baggrunden i rammen er grøn og at teksten er hvid.
Sådan sætter du koden ind:
Log ind i admin og klik på Udseende -> Tilpas -> Ekstra CSS
Kopier koden herunder og sæt den ind, og opdater.background er baggrundsfarven. Find en anden på https://color.adobe.com/da/ (Når du har fundet den rigtige farve, aflæser du HEX-tallene neden under, og sætter dem ind i koden).
color er tekstfarven.
Line-height er liniehøjde - ikke linieafstand (værdier mellem 1.0 og 2.0).
font-familiy er skrifttype (sat til den samme som resten af teksten).
font-size er skriftstørrelse (er sat til 2px mindre en normalskrift).
Hvis du fjerner en af linierne vises siden med standardindstillingen for denne kode.Koden:
#content pre {
background: #1ec8bb;
color: #ffffff;
line-height: 1;
font-family: "Source Sans Pro";
font-size: 16px;
}Skrevet 7 years siden # -
DET VIRKER!!!!!!
SUPER SEJT - MANGE TAK!!!!PS. er det også muligt at lave fx en rund figur? hvis, skal der så også kode for det? og i så fald hvilken (ja nu misbruger jeg dig vist lidt! men det vil være en stor hjælp for mig)
Altså en rund figur med tekst i?
Når du er inde i editoreren, kan du skifte til 'Tekst' i højre side af editoreren.
Der kan du skrive:
<span style="border: 1px solid #e8e8e8; width:100px; border-radius:50px;">Skriv tekst her</span>Alle tallene kan du hæve og sænke efter behov. Border (kanten) kan du både justere på tykkelse (1px) og farve (#e8e8e8). Ved at ændre border-radius, gør du en firkantet figur til en rund.
Du skal regne med at skulle justere en del gange inden det ser rigtigt ud.Skrevet 7 years siden # -
Fantastisk - tusind tusind tak for hjælpen. Den var vigtig for mig!!
åh...bare du ikke bliver træt af mig!!
nu har figuren fine runde hjørner. men når jeg skriver udvider den sig i skriveretningen.
fx:prisen er 27 kr
jeg vil gerne kunne skrive:
prisen er
27 krJeg har prøvet at sætte en
men det virker ikke (den bliver automatisk slettet)
har du også et fif til dette dilemmea ;-) - Tak igen!!!Skrevet 7 years siden # -
Prøv med:
prisen er
27 krSkrevet 7 years siden # -
Hov, koden forsvandt.
prisen er [mindre end-tegn]br /[større end-tegn]
27 krSkrevet 7 years siden # -
Ha ha - ja det er præcis det der sker for mig også. At 'mindre end-tegn'br/'større end-tegn' forsvinder??
jeg har endda prøvet at skrive </br/> 'mindre end-tegn'/br'større end-tegn' men det forsvinder ogsåHar du mon et andet trick til 'tvungen linieskift'?
Kan du ikke dele et link til den side, hvor du vil have det lavet?
Det skal gerne være nederst på denne side
https://careinmind.dk/rejser-mennesker-saerlige-behov/mange tak
Prøv, når du vil skifte linie, at holde Shift nede.
Skrevet 7 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.