På taminia.dk vil jeg gerne ændre skrifttype og farve på brødtekst.
Hvordan gør jeg det?
På forhånd tak :)
Mette
På taminia.dk vil jeg gerne ændre skrifttype og farve på brødtekst.
Hvordan gør jeg det?
På forhånd tak :)
Mette
Hej Mette
Den hurtigste og bedste løsning i dit tilfælde er nok at installerer det her plugin.
TinyMCE Advanced
Det giver dig en del flere muligheder når du skriver inlæg osv. (Den giver dig flere muligheder inde hvor du skriver/redigere dine indlæg/posts)
mvh
Dan Mortensen
PS. Alternativet er at redigerer din style.css fil (men lige hvad angår alm. text ville jeg nok ikke gøre det. Men vis du vil for du lige info her:
1. åben ftp gå ind i /wp-config/themes/dit tema/style.css og download style.css fil.
2. åben style.css i en tekst editor notepad++ eller lign.
3. find følgende og tilpas/tilføj tekst attributter: (Linie: 851)
#main, #main input, #main textarea {
color: #333;
font-size: 16px;
line-height: 24px;
}
4. Save og opload tilbage til dit tema.
5. clear cache i browser og renew side (F5)
Stemmer for Dans alternative løsningsforslag: Ret det i style.css - hvis du benytter hans primære forslag, så skal du rette det for hvert indlæg du skriver, og chancerne for at det bliver ens på alle sider er meget lille.
Superlækkert at få hjælp <3
Jeg gør det der skal til :)
Mette
Ok, farven var faktisk rigtig. Nu vil jeg gerne have en anden skrifttype - hvordan skriver jeg koden for det?
Mette
Uh, fandt et gammelt indlæg herinde der gav svaret - tusind tak :)
Mette
@Steffen Jørgensen
og chancerne for at det bliver ens på alle sider er meget lille.
mvh
Dan Mortensen
Ahhh...? Bliver da nøjagtig ens vis du vælger samme fonts og størrelser, det er ikke mere besværligt end at bruge word fra office.
Hvis det kun drejer sig om 5-10 sider/posts, så er der måske noget om snakken.
Det begynder at blive besværligt, hvis man ombestemmer sig senere — så er det altså nemmere at bare skulle rette ét sted, istedet for at skulle igennem alle siderne igen og lave de samme rettelser.
det er ikke mere besværligt end at bruge word fra office.
Hvilket vist også er besværligt nok :-)
Du skal være logget ind for at skrive.