Hej
Er der forskel på priserne når man skal købe et dansk domænenavn?
Er der nogle steder det er lettere at købe end andre?
Jeg skal kun bruge navnet i første omgang da jeg har et webhotel.
MVH
Kim
Julekalender for børn mellem 7 og 80.
Hej
Er der forskel på priserne når man skal købe et dansk domænenavn?
Er der nogle steder det er lettere at købe end andre?
Jeg skal kun bruge navnet i første omgang da jeg har et webhotel.
MVH
Kim
Hej Kim,
Den årlige pris er den samme, da den betales direkte til DK Hostmaster. Men selve registreringen er der forskel på, selvom det oftest ikke svinger voldsomt meget.
Jeg plejer personligt selv at bruge GratisDNS.dk, hvor registrering inkl. første års gebyr koster 99 kr. (+ et lille kortgebyr, mener det er ca. 2 kroner).
Hej
tak for svar.
Når nu jeg bestiller hvad skal jeg skrive under navneserver? jeg vil ikke bruge Gratisdns.
Mvh
kim
ok, lad os lige få slået nogle ting fast først:
Køb af et domænenavn er egentlig en slags leje af retten til at bruge et domænenavn i en periode.
Når man køber det, er det typisk ifm. oprettelsen af et webhotel (da man jo skal bruge et sted at have de filer+database+DNS, hvor domænenet skal pege hen på). Samtidig får man så det første års brug af det domænenavn man får oprettet i den forbindelse.
Tidligere var det sådan, at man så efterfølgende år blev opkrævet af DK-HostMaster (dem der bestyrer alle de danske domænenavne) for det årlige domænelejegebyr. I dag kan man faktisk også blive opkrævet dette af udvalgte leverandører, så man skal være opmærksom på dette (om man efterfølgende bliver faktureret af DK-HostMaster eller leverandøren). Jeg synes personligt bedst om DK-HostMaster, da jeg helst vil være leverandør uafhængig. Jeg har dog ladet mig fortælle, at man kan gennemtvinge dette senere (men det har jeg ikke haft behov for, fordi jeg har valgt at købe alle domæner hos en leverandør, der IKKE påtvinger mig dette). GratisDNS er et godt eksempel på en leverandør, som holder snitterne af fadet og lader mig betale til DK-HostMaster de efterfølgende år - og som er et godt sted at have DNS (ikke filer+database). Man kan godt købe domænenavnet hos GratisDNS og så efterfølgende redelegere det til sit eksisterende webhotel (hvis webhotellet understøtter yderligere domæner (addon domains hedder det f.eks. på webhoteller der benytter det mest udbredte kontrolpanel software - cPanel)...
Men igen - typisk vil indkøbet af et domæne hænge sammen med, at du også har behov for et webhotel - og derfor får man det indkøbt sammen med et sådan.
Må jeg i den forbindelse anbefale http://meebox.dk - et godt webhotel til få penge.
Hej Morten
Jeg ved godt at man normalt får det sammen med opstart af webhotel.
Mit problem er at jeg har et webhotel og skal bare have noget op og køre hvor det ikke betyder det store om det kører på den server dette er på, som står i Rumænien. men min leverandør kan desværre ikke levere dkadresser.
men jeg spørger vel egentlig bare dem om det med nameserver.
jeg ville gøre følgende
*) Indkøbe det nye domæne via GratisDNS.
*) På dit webhotel skal det nye domæne opsættes (DNS).
*) Ændre GratisDNS DNS informationer til at pege på dit webhotel
Og vupti grisen.....så virker det efter et stykke tid.
P.S. Jeg bruger GratisDNS, fordi deres DNS servere er godkendt af DK-Hostmaster. Jeg formoder ikke det romænske webhotel's DNS servere er godkendte, så derfor (ellers kunne man i princippeet redelegere det til det romænske webhotel, men igen, jeg tror ikke lige deres DNS servere er godkendte hos DK-Hostmaster ?! ?!)
Jeg tror at jeg starter med et lille webhotel hos One.
Kan man "nøjes" med 5gb til at få en wordpress op og stå?
Kan man "nøjes" med 5gb til at få en wordpress op og stå?
Sagtens!
WordPress fylder ikke mere end et par Megabytes, så det afhænger jo af hvor meget data (billeder mm.) du fylder på.
Du kan ogsa prove hos http://www.meebox.dk
her koster et domain kun 45 kr
Du skal være logget ind for at skrive.