Jeg er ny wp bruger, og vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig, når jeg som admin vil poste en ny post, så kan jeg ikke læse hvad jeg skriver. jeg skal highlighte teksten bagefter, for at læse mit indlæg. Er der nogen der ved hvor jeg kan ændre dette.
Kan ikke læse teksten når jeg poster nyt indlæg
(23 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 14 years siden #
-
Link til din side er altid en god ide.
Det kan være et eller andet sted i dit thema's admin.Skrevet 14 years siden # -
hej Henning, problemet er i min admin del når jeg skal lægge en nyt post på.
min blog ligger her http://italien-ferie.dk.c1.previewmysite.com/blog/?p=1
Skrevet 14 years siden # -
Da du bruger TwentyEleven burde Admin-siderne vise korrekt.
Har du installeret et plugin med udvidelse af den indbyggede editor kan fejlen måske ligge der ??Skrevet 14 years siden # -
hej Henning
det er min udbyder der har lagt den på for mig, så jeg ved ikke hvad de har lagt på af plug ins. Jeg kan heller ikke skifte imellem HTML visning og design visning
Du kan da via WP-admin se hvilke plugins der er ??
DER ER TO ASKIMET OG HELLO DOLLY, men de er ikke aktiveret endnu
Så har jeg umiddelbart ikke yderligere at byde ind med ud over, at WP måske ikke er blevet installeret fuldstændig korrekt ??
det lyder ikke som en korrekt installation / mappe/fil rettigheder / php version etc. Lyder som om din webhost skal ind over. En fuldstændigt standard installeret WordPress skal (selvfølgelig) ikke opføre sig sådan på en ordentligt opsat webserver.
Hej Morten
jeg hårer lige min host
Du har et DK domæne "italien-ferie.dk" og en undermappe som er et com domæne ?
Er det korrekt? eller er det blot mig der er forvirret (kan godt tænkes)
Hvor ligger det underdomæne "c1.previewmysite.com/blog/"
Det ser umiddelbart mystisk ud
Mvh JohnSkrevet 14 years siden # -
Hej John
det er en midlertidig adresse, de er ved at flytte mig til den endelige adresse, jeg er bare ved at teste WP på denne. Min gamle udbyder kunne ikke køre wersioner over wp 2.5 så derfor
Ja men for mig ser det totalt kikset ud den måde det er skruet sammen.
Det letteste er dog at oprette et subdomæne til din Italiensside og så selv installere en WP deri.
Det er ikke raketvidenskab.
Hvad er det for en udbyder du bruger til detSkrevet 14 years siden # -
Hmm, jeg bruger normalt intergate, men er flyttet på en unix server som de samarbejder med, så for nuværende er jeg ikke klar over det
Er det meningen at Wordpress skal overtage din Italiensside ?
nej, kun som en blog
Ok men så ville det være ultimativt at have italiensiden.dk/blog , hvor blog er et sub/underdomæne.
Wordpress installeres så i blog.
Ja sådan ville jeg da gøre detSkrevet 14 years siden # -
Hej John, det mener jeg også det er det det ender med. altså som subdomæne
Et subdomæne ville være at have det som f.eks. blog.italiensiden.dk . Det kræver lidt mere arbejde end bare at proppe det i en mappe, såsom italiensiden.dk/blog
@Jesper Jarlskov
Et subdomæne ville være at have det som f.eks. blog.italiensiden.dk . Det kræver lidt mere arbejde end bare at proppe det i en mappe, såsom italiensiden.dk/blog
Hvad er forskellen, når det skal være en selvstændig WP-installation.
Det er da rigtigt at jeg skrev at et subdomæne ser sådan ud italienssiden.dk/blog, som jo skal være blog.italienssiden.dk hvis det var det Jesper påpegede.
Min fejl
Et subdomæne kan pege på en anden server end dit hoveddomæne, men i langt størstedelen af tilfældende vil forskellen kun ligge i adressen (blog.x vs x/blog).
nu har jeg fundet ud af fejlen, det var Firefox browseren der ikke viste siden rigtigt. så jeg har skiftet browser nu, tak for hjælpen alle
Skrevet 14 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question