Jeg er ved at lave en hjemmeside, er ren amatør.
Har læst side op og side ned omkring WP, men grundlæggende er der nok en del jeg ikke forstår
1. Har lavet en side allerede, men jeg kan ikke få den ændret så det bliver en hjemmeside og ikke en blog. Har forsøgt at sætte alle sider som "Frontpage", altså statiske sider. det lykkedes ikke rigtigt.
2. Temaer. Siden jeg har lavet er en ren midlertidig side i WP for at prøve at arbejde med WP, temaet er gratis, og slet ikke egnet. Er på udkig efter et egnet tema.
Har kig på dette
http://themes.kubasto.com/website/?scheme=dark
Vil det kunne bruges.
Vores oprindelige side har jeg ved one.com, den som skal laves om og bygges op (gøres lækker :-)) er
http://www.sonderborgdoktorfisk.dk
Eller er der nogen der kan se et tema der vil være ideelt til dette.
Den skal selvfølgelig kunne bruges på mobil også.
3. Social integration, FB, måske twitter, måske nyhedsbreve, er det raketvidenskab at sætte op, eller er det noget jeg som alm bruger vil kunne.
Hilsen
Svend Erik
Klogt
(16 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
Hej Svend Erik,
Kan du give os et link til den side du allerede leger med?
Det er nemmere for os at guide dig igennem så-Mht. punkterne:
1. Når du laver en ny side i WordPress, er der under "Udgiv" knappen en boks der hedder "Sideegenskaber" - her kan du få lov til at vælge "Forælder", "Skabelon" og "Rækkefølge"
Du skal have fat i den der hedder "Skabelon" - hvilke muligheder er der her?
2. Temaet er flot - men kan du uddybe lidt mere hvad det præcist er du søger. Du skriver bare, at du er ude efter et egnet tema - egnet til hvad? Skal du vise billeder? Skrive artikler?
3. Sociale medier er lette at sætte op. Især fordi WordPress har plugins til dette. Så du skal ikke selv ind og kode noget.
Mvh.
KuckoSkrevet 12 years siden # -
Hej Kucko
Tak for det hurtige svar :-)
min kones lille butik er den der ligger et link til
http://www.sonderborgdoktorfisk.dk
Det er den side jeg vil have fornyet og lavet i WP.
Jeg er ved at flytte domænet til unoeuro
hvor jeg vil installere via 1.click
Den WP side jeg legede lidt med
har jeg lagt under
http://www.luksus-stromper.dk
-under skabelon er følgende muligheder:
1. standardskabelon
2. blog
3. front page
4. full Widthhvad jeg søger? Ja jeg ved det egentligt ikke rigtigt, den skal være flot, ikke kedelig, ikke rodet, udstråle kvalitet og god service, lidt anderledes.
Frem for alt, let at arbejde med. Men da kommer jeg jo til kort, for da kender jeg intet til forskellene på de enkelte temaer, men kan se at der bliver skrevet at det er vigtigt at temaet er "oversat", så det skal det vist helst være. Og det skal kunne bruges på tablet og telefoner.
hilsen
Svend ErikSkrevet 12 years siden # -
Prøv evt. at kigge på http://themeforest.net/?ref=phr11 Her er masser af fine temaer, der dog koster en smule ( ca. § 50 ). Der er også de standardtemaer, der følger med Wordpress og som er gratis. Fordelen ved de betalte kan være, at der er god support.
En del bruger Veawer 2, enten den gratis eller betalingsversionen. Mange herinde bruger det, og der er virkelig dygtige folk imellem, så chancen for support er tilstede :-). Der er rigtig mange indstillingsmuligheder i temaet.
Du kører med fast forside; du skal kun vælge din "startside" som statisk side.
Jeg har ikke de bedste erfaringer med oneclick installationerne. Jeg foretrækker klart at installere via FTP upload.
Skrevet 12 years siden # -
Hej stjans
Jeg prøver at kigge på themeforest
Jeg har som skrevet ikke stor erfaring med hvad de forskellige sider er lavet til. (hvilke egenskaber siden har) jeg kan kun se om siden tiltaler mig.Hilsen
Svend erikSkrevet 12 years siden # -
Det er faktisk også det vigtigste :-)
De fleste kan modificeres ret meget.
Hej Svend Erik,
Hvis du har muligheden "Front page" under skabelon, så er det den skabelon du skal bruge på hjemmesiden. Derefter angiver du så dén side som din forside (det du allerede har gjort via statiske sider).
Du behøver slet ikke at gå ud og investere i et nyt tema, når du selv kan rette dit tema til. Men hvis du finder et du synes er rigtig flor (og passende), så slå til. Men regn med, at dette tema OGSÅ bruger skabeloner - det gør de fleste temaer i dag.
Jeg ville ikke give mig i kast med at modificere et tema, hvis ikke du har erfaring med det endnu - så hellere lege med temaer på "en lukket side" - hvis du forstår hvad jeg mener.
Hej Kucko
Med modificere mener jeg, at der som regel er mange indstilingsmuligheder hv.a. design på de købte :-). Helt enig med dig :-)
Hej Stjans,
Troede du snakkede om kodning ;)
Det er et nix-pille for nybegyndere, hvis ikke de vil risikere at "ødelægge" det for dem selv :)Skrevet 12 years siden # -
Hejsa igen
Jeg tror jeg har forstået det nu.
Jeg er kommet ret langt. :-)
Har dog et lidt underligt problem, synes jeg.
Har lavet en forside jeg kalder hjem!
Når jeg klikker på den, for at redigere, ser den rigtig fin ud, med coverbillede osv.
Og den er gemt..
Når jeg så klikker på "vis side", så er det den "gamle" forside der ligger der, siden fra det oprindelige wp tema. alle de andre sider har jeg efter hånden fået styr på.Derudover mangler jeg at få tilrettet min menu, da jeg har 9 faner, står min menu foroven i 2 etager :-( så jeg skal vist have lavet det sådan at menuen kun står i siden og måske forneden også.
Foreløbig siger jeg mange tak for de gode råd :-)
Hej igen
Lige en enkelt irriterende ting jeg mangler svar på..
Det virker som om, at når jeg bruger bogstavet Ø, så bliver det til O, så rigtig mange vel sikkert mene at det er underligt at få behandletne fodder :-/ og det er nu heller ikke specielt sexet at det står sådan.
Underligt nok er der ingen problemer med ÆEr der nogen løsning på det tror I ?
Hilsen
Svend ErikSkrevet 12 years siden # -
Er det fisk eller strømper, du har behov for hjælp til ?
Hvad er det for en side du taler om?
Siden jeg skal have lavet er en fiskeside :-)
Den side med strømper, er et gammelt domæne jeg blot har benyttet til at lave siden på.Skrevet 12 years siden # -
det er altså denne http://luksus-stromper.dk/ du "roder" med ??
Hej Henning
Ja det er korrekt.
Jeg sidder og roder med det, er helt ny i WP, og det virker rigtigt spændende.
Tror jeg er ved at knække nøden, har efterhånden fundet ud af hvordan det virker.Skrevet 12 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question