Håber der er nogen som kan hjælpe her.
Jeg skal have definereret baggrundsbillede til at lægge sig i højre side, samt defineret selve sheetet til at være venstrestillet.
Nogen der ved hvor jeg gør det henne?
På forhånd mange tak! :-)
Håber der er nogen som kan hjælpe her.
Jeg skal have definereret baggrundsbillede til at lægge sig i højre side, samt defineret selve sheetet til at være venstrestillet.
Nogen der ved hvor jeg gør det henne?
På forhånd mange tak! :-)
For det første: hvilket tema snakker vi om? Det er lidt nemmere at hjælpe, når man ved hvad man skal hjælpe med. Et link til din side vil også være en stor hjælp.
Ved du hvad et "sheet" er? Går ud fra, at du mener stylesheet...
Hej Steffen
Det er et tema jeg laver i Artisteer. Jeg har endnu ikke lagt siden op på nettet.
Med "Sheet" mener jeg "Ark" - laget som ligger oven på baggrunden. Er du med? :-)
Jeg tænker at definationen af både baggrund og ark må ligge i en eller anden standard-fil?
Læg siden op og kom med linket.
Andet er gætværk
Hej Jopa
Jeg har lidt klart nu.. siden ligger her: http://femalecourage.com/international/
Jeg har nu fundet ud af hvor jeg definerer baggrundsbilledet til at være højrestillet, det gøres i filen style.css - Her findes der også definationer for alle mulige andre placeringer og jeg har forsøgt at flytte selve arket ud i venstre side via denne fil, men jeg kan ikke få den til det uden at alle elementer flyver tilfældigt rundt.
Jeg håber du kan finde hoved og hale i min forklaring :-)
Næ det kniber med forståelsen ;-)
Er det selve siden med indhold du vil have venstrestillet ?
Du skal have fat i:#art-main
ret width: 100%;
til width: 900px; eller hvor bred din main er.
Det burde rykke skidtet til venstre og lade din bg blive.
ps er ikke testet men mon ikke det virker
ps fjern det follow mee du har til venstre og smid det til højre i stedet
Hej igen
Tak for svaret.
Hvor finder jeg #art-main?
Jeg fandt selv ud af at højrestille baggrundsbilledet og det skulle gøres i style.css
Det finder du i dit CSS style lige efter :
body
{
margin: 0 auto;
padding: 0;
background-color: #000000;
background-image: url('images/Page-BgTexture.jpg');
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: scroll;
background-position: top right;
}
#art-main
{
position: relative;
width: 100%;
left: 0;
top: 0;
}
Så lykkedes det! :-) TUSIND tak skal du ha! :-)
Åh nej, nu røg twitter follow for langt ud til højre.. har du nogen anelse om hvorfor den ryger udenfor billedet?
Næ men du kunne måske fjerne den indtil siden var på plads og så arbejde med den til sidst
Ja, det er det jeg gør! :-)
Forøvrigt Simona lidt OT du har en utrolig fed fornemmelse for lækkert design.
Thumbs up, men det ville være suverænt om du samtidig havde de samme evner for opbygningen af skelettet.
Tænker på basal viden om (X)HTML og CSS ;-)
Dette skal tages som positiv kritik, og gætter på at det er det, meget vigtige felt der er blevet sprunget over der hvor du er blevet undervist.
Du har lidt fejl i din kode, og det er rimeligt vigtigt at fortløbende validere siderne så evt kodefejl ikke er årsag til at siderne scratcher.
Sorry kunne ikke dy mig håber du bærer over med det ;-)
Du skal være logget ind for at skrive.