Hej Wordpress forum
Jeg ville høre, hvad i synes om mit nye design på hjemmesiden:
IT-Artikler.dk
Det er altid rart med lidt ris / ros :)
På forhånd tak.
Michael - IT-Artikler.dk
Hej Wordpress forum
Jeg ville høre, hvad i synes om mit nye design på hjemmesiden:
IT-Artikler.dk
Det er altid rart med lidt ris / ros :)
På forhånd tak.
Michael - IT-Artikler.dk
Hej Michael.
Jeg synes måske designet er en smugle kedeligt, har du overvejet lidt mere grafik eventuelt i toppen ?
Hej LarsN
Tak for din kommentar.
Jeg har overvejet det med grafik i toppen, ved bare ikke hvad jeg skal finde på. Kan faktisk godt lide det enkelte og overskuelige. Jeg synes personligt mange hjemmesider er rodet og fyldt med alt for meget lir :)
Hvad hvis der var en reklame?
Ellers nogen forslag?
På forhånd tak.
Mvh.
Michael – IT-Artikler
Kære Lars
Jeg ved ikke om du kan bruge disse iagttageler til noget.
Men jeg ville overveje dit valg af skrifttyper. Nu har du alene på forsiden 3-4-5 meget forskellige slags i gang, hovedoverskrifterne med konturstreg, en antikva-type til rubrikoverskrift og så brødtekst i verdana. Det stritter lidt i hver sin retning. Måske du i stedet fandt en rubrik-type, som var som hovedoverskriften, blot uden kontur - eller hvad du nu føler for. Men rent typografisk er der ikke meget sammenhæng i din side.
Og når man klikker sig længere ind, har du gang i endnu flere skriftsnit.
Her kunne du lære noget af de mere minimalistiske temaer. Måske de umiddelbart ser 'kedelige' ud, men de formår ofte med meget små nuanceringer af et eller to skriftsnit at skabe en logik og struktur, som vi som brugere intuitivt fatter og formår at orientere os stedvant efter.
Måske der også er en dissonans mellem de graduerede grå flader, som associerer til noget high-tech forkromet, mercedes-agtigt, og så dine ikoner, hvoraf mange er ganske legetøjsagtige.
Med de ganske håde kontraster mellem dine hvide og grå bundflader får du skabt så stærke visuelle signaler, at selv ganske kraftig typografi kun næsten kan råbe det op. Så hvis ellers det er enkelt at styre i dit tema, ville jeg overveje at mindske voldsomheden i selve fladekontrasterne, så du sparer på de visuelle effekter til dér, hvor du virkelig har brug for dem.
Som du kan høre, er det en puritaner, som taler. Og du må love kun ttage det ind, som du kan bruge til noget.
Jeg er vild med et tema som Skimmed Milk, som med sin minimalistiske typografi virkelig formår at skabe orienteringsvenlighed og læsevenlighed på internettets vilkår. At man med en vis ret kan hævde, at jeg på min blog har ødelagt det med alle mine illustrationer, er en anden sag.
Varme hilsener,
Jens
Du skal være logget ind for at skrive.