WordPress DK Forum

Register or log in - lost password?

WordPress DK Forum » Udenfor kategori
[Lukket]

Læs venligst dette først

(30 indlæg) (13 voices)
  • Startet for 15 years siden af Mark Thomas Gazel
  • Seneste svar fra stffn
  • This topic is closed
  • This topic is resolved

Tags:

• allow comments
  • attributter
  • ændre sprog
  • beats by dre
  • beats headphones
  • boks
  • centrerer overskrift
  • dette er
  • dr dre beats.
  • Dreamweaver
  • erfaringer
  • Indlæg navigation
  • indsætte billeder i kommentarer
  • installere
  • installere wordpress
  • kodeordsbeskyttelse
  • login
  • nike free run 3 dame,nike free 3.0 v4 dame,nike fre
  • opret spørgsmål
  • pc mac
  • php
  • sikkerhedskopi af side
  • Trafikanalyse
  • vis ikke
  1. Mark Thomas Gazel

Senioradministrator

Velkommen til forummet på wordpress.dk.

Hvis du har problemer med oprettelse, brugernavn, kodeord osv., så skriv til:

markgazel [snabela] gmail.com

Forummet er oprettet til at hjælpe personer, der er har valgt at bruge WordPress og ønsker at blive klogere på dets mange muligheder og dele denne viden med andre.

Forummet kører efter devisen "hjælp til selvhjælp". Alle der skriver i forummet gør det frivilligt og gratis og skriver, hvis de har tiden og lysten til det. Derfor vil hjælpen ofte være et forslag eller et skub i den rigtige retning. Hvis du ønsker deciderede guides eller vejledninger, så kik på codex.wordpress.org eller søg på nettet.

Hvilke krav stilles der til dig?
    Søg i forummet før du spørger. De fleste almindelige problemer er besvaret mange gange.

Kom med et link til din side
    Der er stor forståelse for at din side er under uarbejdelse osv., men det er dig der beder om hjælp, og for at se problemet og fejlrette på det med f.eks. værktøjer som Firebug, så skal man altså kunne se siden.

Fortæl hvilken version du bruger af WordPress?
    Det er essentielt at vide, da mange typiske fejl bliver rettet ved hver ny version og nyere versioner giver andre muligheder end ældre. Sådan er det. Vær forberedt på, at du vil opfordret til at opgradere som det første.

Vær tålmodig
    De fleste spørgsmål besvares inden for 24 timer, hvilket er ret flot, faktisk.

Lad være med at brokke dig over svaret
    Ét svar er bedre end intet svar. Spørg ind til det eller bed om at få det uddybet. Uanset hvor meget vi brænder for WordPress, så har vi alle et liv ved siden af og derfor svarer vi ofte kort og præcist. Er det ikke nok, så spørg. Det er umuligt at kende alles forudsætninger. Nogle skal have et skub andre skal have lange udførlige beskrivelser.

Lad være med at skrive at du ikke kan php
    WordPress er drevet af php, men du kan sagtens lave alt uden at kunne det mindste php. Php overlader vi til udviklerne. I temafilerne er er der php-tags, men kik på dem en ekstra gang, og du vil se at det faktisk bare er nogle tags, der henter nogle ting frem på siden. Efterhånden er det meste styret via WordPress' administration via widgets eller temaets indbyggede muligheder. Derfor er php-kendskab ikke en forudsætning for at bruge WordPress.

Skriv klart og forståeligt
    Beskriv problemet og ikke alt muligt andet. Brug gerne afsnit.

Forvent ikke at vi laver din side for dig
    Du har fået WordPress forærende helt gratis. Hvis det ikke er godtnok, som det er, så må du forvente at skulle sætte dig ind i det. Det ender de fleste med at synes er både lærerigt og spændende, og det er faktisk ikke så svært. Vi har alle været nybegyndere engang.

Meld tilbage til forummet
    Del dine erfaringer med os andre. Meld altid tilbage om at problemet er løst. Og endnu vigtigere: Fortæl hvordan det blev løst.

Mark Thomas Gazel
    "Jeg er ikke ung nok til at være erfaren" - Oscar Wilde
    http://mark.gazel.dk
    Skrevet 15 years siden #
  2. Kirsten List

Nyt medlem

Hvordan opretter jeg et indlæg her på forummet? Altså ikke som reply på et allerede startet men som et helt nyt?

Fortsat god lørdag,
    Kirsten

Skrevet 15 years siden #
  3. John

Administrator

Øverst til venstre
    Topic — Add New »

Mvh John
    Skrevet 15 years siden #
  4. Michael Maardt

Juniormedlem

Hej Mark
    Her kommer de dumme kommentarer og spørgsmål - som tænkt for at du evt. forbedre din første post.
    1) Lad os sige, at jeg godt kan læse dansk, men hellere vil skrive på engelsk. Er det OK og/eller velset?
    2) Det er tilsyneladende ok at køre med en engelsk WP og alligevel poste her i dette forum og derved nævne de eng. betegnelser, eller hvad?
    3) Hvorfor har I valgt et forum software, som ikke er blandt de bedste hvad angår brugervenlighed? phpBB er et eksempel på software, I kunne have valgt, men der er jo mange andre open source. Det irriterer mig, at så meget af min skærm til venstre skal fyldes med tags, det er mig ligegyldigt, og det tager mig også lang tid at scrolle ned til det forum, der interesserer mig. Det kan jo stadig laves om, antager jeg via lidt import/export af databasen.
    mange hilsener Michael Maardt

Skrevet 15 years siden #
  5. Mark Thomas Gazel

Senioradministrator

@Michael:

1) Lad os sige, at jeg godt kan læse dansk, men hellere vil skrive på engelsk. Er det OK og/eller velset?

Du skal ikke skrive på engelsk i dette danske forum. Hvis du vil skrive på engelsk, så foreslår jeg, at du gør det her:

http://wordpress.org/support/

2) Det er tilsyneladende ok at køre med en engelsk WP og alligevel poste her i dette forum og derved nævne de eng. betegnelser, eller hvad?

Ja, det er helt i orden.

3) Hvorfor har I valgt et forum software, som ikke er blandt de bedste hvad angår brugervenlighed?

Al forumsoftware er brugeruvenligt indtil du lærer det at kende. bbPress er forholdsvis simpelt uden for meget overflødigt lir. Derudover er bbPress lavet af de samme som laver WordPress, så de ting er meget integrerede. Af samme grund er bbPress i øjeblikket ved at blive gjort til et WordPress core-plugin. I øvrigt synes jeg at phpBB er temmelig rodet, men andre kan lide det, så vaner har en del at sige.

Det irriterer mig, at så meget af min skærm til venstre skal fyldes med tags ...

Jeg er enig i, at de tags nok ikke bruges af nogen.

Både forum og wordpress.dk i øvrigt vil få en overhaling i det nye år.

Skrevet 15 years siden #
  6. Michael Maardt

Juniormedlem

@Mark
    Tak for hurtige svar. 3) vi har sikkert lidt forskellige opfattelser, hvilke forum software der er lettere at lære end andre, men fred være med det. Jeg har nok været med på nettet i flere år end dig og er måske lidt konservativ i den forbindelse ;-) men der er ingen statitisk tvivl om, at I IKKE har valgt et af de mest populære/mest brugte.
    Men skidt nu med det, det vigtige er, at det bliver brugt, lad os håbe det.
    Hilsen Michael

Skrevet 15 years siden #
  7. John

Administrator

Vil lige gentage specielt disse 2 felter i Marks post:

Kom med et link til din side
    Der er stor forståelse for at din side er under uarbejdelse osv., men det er dig der beder om hjælp, og for at se problemet og fejlrette på det med f.eks. værktøjer som Firebug, så skal man altså kunne se siden.

Forvent ikke at vi laver din side for dig
    Du har fået WordPress forærende helt gratis. Hvis det ikke er godtnok, som det er, så må du forvente at skulle sætte dig ind i det. Det ender de fleste med at synes er både lærerigt og spændende, og det er faktisk ikke så svært. Vi har alle været nybegyndere engang.
    -----------------------------

Mange spørgsmål er så elementære at man med lidt læsning selv burde kunne klare det.
    Endvidere er der en søgefunktion her på siden som med fordel kan bruges oftere.

Desuden findes der som regel svar på det meste her:
    http://codex.wordpress.org/

Altså brug lidt tid på at sætte jer ind i Wordpress i stedet for at få det hele serveret, det er ikke så svært.
    Ved godt at rigtige mænd ikke læser manualer, men gør en undtagelse med Wordpress.

Skrevet 14 years siden #
  8. Hello-Line

Nyt medlem

Kan se at Kirsten List spørger hvor man opretter et nyt et nyt indlæg i forummet - og der bliver svaret øverst til venstre. Topic-add new.

Jeg ved ikke om jeg er ved at være blind, men kan slet ikke se det - sorry.

// Line

Skrevet 14 years siden #
  9. John

Administrator

http://wp-theme.dk/forum.jpg

Skrevet 14 years siden #
  10. Hello-Line

Nyt medlem

Tak :)

Skrevet 14 years siden #
  11. kubeflex

Juniormedlem

Første indlæg Skrevet 11 months siden.

Feedback jeg syntes forumet er godt, jeg har selv benyttet mig af det 2 gange.

jeg syntes dog, det der med søge er meget uoverskueligt. og svært og finde det svar man leder efter. Selv om det er der.

Hvorfor er der forumet ikke delt op i emner altså.

Regler
    Nybegynder
    Themes
    CSS
    PHP
    plugins
    Ørvigt
    Eller ander ting som jeg ikke kender til
    ??
    ( hvis en ligger et indlæg ind her og det høre hjemme under CSS kan en administrator flytter det)

På den måde vil jeg mene at vi kan dele vores viden beder, det vil være letter og komme ind i som ny bruger da man ved hvor man skal kigge hende.

Skrevet 14 years siden #
  12. kubeflex

Juniormedlem

Første indlæg Skrevet 11 months siden.

Feedback jeg syntes forumet er godt, jeg har selv benyttet mig af det 2 gange.

jeg syntes dog, det der med søge er meget uoverskueligt. og svært og finde det svar man leder efter. Selv om det er der.

Hvorfor er der forumet ikke delt op i emner altså.

Regler
    Nybegynder
    Themes
    CSS
    PHP
    plugins
    Ørvigt
    Eller ander ting som jeg ikke kender til
    ??
    ( hvis en ligger et indlæg ind her og det høre hjemme under CSS kan en administrator flytter det)

På den måde vil jeg mene at vi kan dele vores viden beder, det vil være letter og komme ind i som ny bruger da man ved hvor man skal kigge hende.

Skrevet 14 years siden #
  13. Jesper Jarlskov

Supermedlem

Forummet er delt op, det er bare holdt hemmeligt. Du finder emneopdelingen nede i bunden, under listen med nye indlæg.

Blogger om både tech og open source og Øl og Mad.
    Arbejder på lancering af PHPguiden
    Skrevet 14 years siden #
  14. John

Administrator

Forummet er delt op, det er bare holdt hemmeligt.

Ha ha, ingen hemmeligheder i det.

Personligt syntes jeg da at forummet fungerer tilfredsstillende, og har da indtryk af at alle får svar på deres ?.
    Forummet er jo et Wordpress forum, og at dele det op i endnu flere undergrupper med CSS PHP osv tror jeg personligt blot fjerner fokus og gør det mere indviklet.

Men vi har da løbende tilføjet flere undergrupper efter ønske.

Skrevet 14 years siden #
  15. dadman

Medlem

Har lige et spørgsmål om hvad jeg må lave indlæg om i forum.

Jeg er klar over at det er et supportforum, og et rigtig godt et. :-)

Jeg har alt for meget tid til ingenting, og en del af den tid bruger jeg på Wordpress. Bl.a. i plugin mappen på Wordpress.org, det sker at jeg falder over et plugin som jeg syntes det virkelig er værd at lægge mærke til.

Er det tilladt at lave et indlæg med en omtale af forskellige plugin og themes? For den sags skyld også evt tips og triks.

Det er jo ikke indlæg af support karakter, men der kan alligevel være nytte der i.

Der er jo også muligheden for at lave et indlæg på egen blog, og så gøre opmærksom på det i forum. Hvordan er holdningen til det?

Bortset fra at jeg pt er uden blog, jeg er to gange i træk blevet hacket, den sidste gang så eftertrykkeligt at jeg måtte opgive at rekonstruere. Men det er en anden snak.

Mvh dadman
    Skrevet 14 years siden #
  16. Jesper Jarlskov

Supermedlem

Hej, da det er et supportforum, mener jeg at det vil skabe mere forvirring end det vil hjælpe.
    Til gengæld arbejdes der på et projekt der kunne være relevant, i hvert fald hvis du får genopbygget din blog.
    Det vil på et tidspunkt være muligt at tilmelde sin WordPress-relaterede blog (altså ikke bare en WordPress-blog, men en blog hvor der skrives specifikt OM WordPress) til et samlet feed. Vi vil altså samle danske blogindlæg om WordPress et sted, under wp-danmark fanen. Her kunne det være rigtig relevant at have dine indlæg med, hvis du begyndte at blogge om sådan nogle ting som spændende WordPress plugins, og hvad du eller finder af smarte ting du mener vil kunne hjælpe andre, uden at være egentlig supportrelateret :-)

Skrevet 14 years siden #
  17. dadman

Medlem

Jeg har læst lidt om det på bloggen og det lyder spændende, det er noget jeg helt sikkert vil benytte mig af.

Skrevet 14 years siden #
  18. ole.stevelt

Medlem

Hej Forum!
    Jeg er gammel hjemmesidestrikker med streg under både gammel hjemmeside. Jeg har lige installeret wordpress på one.com efter at have haft spam, så jeg måtte rydde hele molevitten og tømme database. mv.
    Mit domæne er "stevelt.dk" - Stevelt Hjemmesiden skal blot bruges til blokking af de herboende borgere (30-50) Have et ordentligt billedgalleri hvor der skal være nogle albummer. Men det flyver lidt for mig med begreber som metatags, menu'er kategorier
    Er der nogen, der kan give mig lidt input? min mailads. er ole@stevelt.dk

Skrevet 13 years siden #
  19. Jesper Jarlskov

Supermedlem

Hej Ole, velkommen til forum.

Det er lidt svært at hjælpe hvis du ikke kan fortælle mere præcist det er du har problemer med, men hvis du render ind i et konkret problem, eller har et mere konkret spørgsmål til terminologi, eller hvad det er du har problemer med er du meget velkommen til at starte en ny tråd her på forum med dit spørgsmål, så er vi mange der meget gerne vil prøve at hjælpe dig.

Skrevet 13 years siden #
  20. ole.stevelt

Medlem

Hej Jesper!
    Tak for hurtigt svar. Jeg har startet hjemmesiden Stevelt.dk på one.com
    Jeg har installeret nextgen og uploaded billeder, - men kan ikke få dem frem i "forend"
    mht brugers rettigheder: kan disse differentieres, så en bruger kan se nogle sider men ikke andre, eller skal man lave to forskellige installationer ad WP med tilhørende tabeller i databasen? - Men især billederne flyver lidt for mig.
    Som du kan se har jeg selv ændret billedet på headeren i temaet til et billede, jeg selv har skåret til - så noget kan jeg da finde ud af. Ole

Skrevet 13 years siden #
  21. ole.stevelt

Medlem

- Altså mest et spørgsmål om Nextgen og evt. et link til hvor og hvordan man bliver klogere på det?

Skrevet 13 years siden #
  22. ole.stevelt

Medlem

Yes! Jeg har lavet et galleri, men kan ikke se det fra frontend. Ole

Skrevet 13 years siden #
  23. jensnyhavn

Supermedlem

DU SKAL STARTE DIN EGEN TRÅD OG IKKE BRUGE DENNE

Du skal indsætte denne kode på siden hvor du vil have galleriet. Erstat x med id nummer på dit galleri. [nggallery id=x]

http://danwp.dk/
    Skrevet 13 years siden #
  24. Jesper Jarlskov

Supermedlem

Hej Ole

Som Jens er inde på vil vi meget gerne have dig til at starte en ny tråd til dit spørgsmål (gerne en tråd for hvert enkeltstående problem, så er det lettest at overskue og hjælpe). Hvis du kigger på forumoversigten på http://wp-danmark.dk/forum/ ser du helt oppe i toppen af emnelisten en knap hvor der står "Tilføj ny >>". Den er svær at se, men den er det.

Det hjælper os med at holde forum mere overskueligt, og øger chancen for at folk opdager dine spørgsmål og dermed kan byde ind med løsninger.

Skrevet 13 years siden #
  25. ole.stevelt

Medlem

OK jeg prøver dette tak

Skrevet 13 years siden #
  26. jjdk

Medlem

Hejsa.
    Jeg er forholdsvis ny bruger herinde.
    Kan det passe, at jeg ikke skal modtage emails, når nogle skriver kommentarer i en tråd, jeg har oprettet eller deltager i?

Skrevet 13 years siden #
  27. John

Administrator

Kan det passe, at jeg ikke skal modtage emails, når nogle skriver kommentarer i en tråd, jeg har oprettet eller deltager i?
    ja

Skrevet 13 years siden #
  28. NiklasNissen

Nyt medlem

Kære Wordpress.org

Jeg har netop startet opsætningen af min nye hjemmeside/blog og ville rigtig gerne have en masse billeder på siden, men dette kan ikke lade sig gøre.

Hver gang jeg prøver at uploade billederne, kommer billedet ikke frem. Istedet kommer der et blankt billede frem, med et lille blåt spørgsmåltegn i midten, jeg er har prøvet mange forskellige ting, men intet virker.

Jeg er helt ny i dette, håber virkelig i kan hjælpe, hvad skal jeg gøre for at få billederne ind.?

Hilsen Filmanmelderen.dk

Skrevet 13 years siden #
  29. stffn

Admin

@NiklasNissen:
    Du skal oprette dit spørgsmål i en ny tråd.

Skrevet 13 years siden #
  30. stffn

Admin

Jeg lukker denne tråd, da folk bliver ved med at skrive nye spørgsmål heri.
    Spørgsmål oprettes her: http://wp-danmark.dk/forum/?new=1

Skrevet 11 years siden #

RSS feed for this topic

Emnet lukket

Emnet er lukket for nye svar.

WordPress DK Forum er stolt af at køre bbPress.

There are 36 users online.
71607 posts in 14101 topics over 235 months by 6932 of 16938 members. Latest: primageointentik, oliver@apexfireworks.dk, SrineHA