Ville noget som dette hjælpe os til at blive klogere:
Langsomt forum
(44 indlæg) (11 voices)-
Skrevet 9 years siden #
-
Søndag kl. 23.00 kører det som en drøm.
Skrevet 9 years siden # -
Jeg har fulgt den her til morgen. Der har været 100% cpu usage fra klokken 05:30 og frem til 06:53 - så gik cpu usage fra 98% direkte til mellem 0 og 2%.
Jeg kan herefter konstatere at forummet kører meget meget fint igen. Men....ved at trykke på refresh i min browser (F5) gentagne gange kan jeg belaste serverens cpu usage helt op til 30% (altså bare ved at refreshe wp-danmark.dk/forum 10 gange hurtigt efter hinanden)...
Lige nu kører vi med alle ikke-nødvendige plugins slået fra (forskellige former for backup ?, wordfence, underlige plugins som folk har installeret som vi ikke bruger til noget osv.) - alt er slået fra, undtaget BBpress integrationen. Og på trods af det belaster vi serveren helt vildt, ser det ud til.
Jeg tror at vi skal kigge hinanden dybt i øjnene og finde ud af, om ikke tiden er kommet til at gøre noget mere drastisk ved vores site + forum, for at få ryddet helt op og starte forfra, få en installation af BBpress (2.x serien) istedet for BBpress 1, ditche udviklingsbloggen som ingen alligevel bruger osv. Altså få startet helt fra bunden igen.
Jeg vil gerne lave det, men så vil jeg have accept af alle "ledende" personer omkring WordPress Danmark først. Vi kan heller ikke, synes jeg, blive ved med at have et forum der ikke kører - på 3. uge snart. Men lad os lige vente med det, indtil vi har noget endegyldigt svar fra vores webhotel sponsor.Skrevet 9 years siden # -
Jeg har fulgt den her til morgen. Der har været 100% cpu usage fra klokken 05:30 og frem til 06:53 - så gik cpu usage fra 98% direkte til mellem 0 og 2%.
Undskyld jeg var inde og kigge mens jeg spiste morgenmad, via min rss-feed-reader, som læser siden 2 gange lige efter hinanden for at fjerne den obligatoriske forbindelsesfejl.Jeg kan herefter konstatere at forummet kører meget meget fint igen. Men....ved at trykke på refresh i min browser (F5) gentagne gange kan jeg belaste serverens cpu usage helt op til 30% (altså bare ved at refreshe wp-danmark.dk/forum 10 gange hurtigt efter hinanden)...
Det lyder som om forummets motor trænger til en gang trimning, nye reservedele og en gang "Varnish".Men hvad skete der for ca ½ år siden, for så lang tid er det siden problemerne startede?
forummet har kørt fin hastighed, sådan som jeg husker det, indtil for omkring 14 dage siden.
Jeg kan som sagt ikke konstatere nogen deciderede fejl ved vores site+forum, herunder er alle ikke-nødvendige plugins deaktiveret p.t., uden at det har nogen effekt i positiv retning.
Jeg kan se, at vi ikke skal have ret mange samtidige sidevisninger, før cpu usage går på næsten 100% på vores webhotel. Hvorfor det er sådan, må vores webhotel sponsor hjælpe os med at finde ud af (håber jeg).
Så tror jeg problemerne blev løst.
Hvad var problemet?Skrevet 9 years siden # -
Vi ved ikke om problemet er løst (endnu) - vi har ikke fået nogen tilbagemelding fra meebox.
CPU usage kører bedre nu, men det har den gjort før - og så pludselig kører vi 100% CPU USAGE igen.
Vi afventer hvad meebox melder ud.
EDIT: nu er CPU USAGE 98% igen :-(
Problemet er der endnu.
Lige som når konen står bag ved bilen og skal checke blinklys:
Nu virker det nu virker det ikke osv ;-)Mvh JohnSkrevet 9 years siden # -
Bare en hurtig tanke:
Kan det tænkes det er robotter der står og indekserer hele foraet fra tid til anden?Jeg tænker, at hvis der lige kommer en søgerobot forbi og lige løber alle 50k posts igennem, så kunne det nok godt mærkes på CPU forbruget.
Det er jo ikke ligefrem alle robotter der tager lige meget hensyn når de indekserer.Skrevet 9 years siden # -
steffen -> nej, det er ikke robotter. Alene ved at trykke F5 på min browser 10 gange i træk kan jeg få CPU USAGE på serveren (på den del der er beregnet til os) fra 0% til 30-40%.
Det har noget at gøre med de entry processes der kører når en bruger er på siden, eller ??afventer som sagt stadig hvad meebox har at sige til sagen. Jeg har da en forventning/forhåbing om, at de har noget indspark til sagen.
Når det så er sagt, er en robot jo også en samtidig bruger - og vi har ca 35-40 brugere online samtidig, kunne det se ud, hvis man kigger på vores bbpress statistik forneden på forum siderne.
I don't know :-(Skrevet 9 years siden # -
Meebox har meldt tilbage, at de har kørt en test over flere dage og de kan ikke se noget umiddelbart - han har også surfet på sitet og det kører udmærket, meddeler de.
Jeg ved ikke lige hvad vi gør ved situationen.
Meebox har meldt tilbage, at de har kørt en test over flere dage og de kan ikke se noget umiddelbart - han har også surfet på sitet og det kører udmærket, meddeler de.
Jeg ved ikke lige hvad vi gør ved situationen.
Er databasen - herunder "forbindelsen" til den - undersøgt nærmere. Kunne problemet være en dårlig forbindelse mellem sitet incl. forum og lageret ??
henning -> meebox har meldt tilbage at de ikke kan se noget problem, testet over flere dage. Jeg har forsøgt at fortælle dem, at det langt fra svarer til den virkelighed vi andre oplever ved at besøge sitet kontinuerligt.
Har hos en anden host oplevet meget lange svartider.
Her er en del af svaret (og det virkede at skifte MySql-server (eller hvad de nu gjorde)):
Vi har langt om længe fået vores hardware hjem og blandt andet sat en ny SQL server op, da vi mistænker vores SQL server for at være den store synder. Vi flytter derfor nogle af vores kunder over på denne nye server og i er blandt dem.
Jeres database er flyttet og jeg har lavet den nødvendige rettelse i jeres Wordpress for at den kan bruge den nye database. Så alt kører videre som tidligere, men forhåbentligt hurtigere og mere stabilt. Der vil dog gå en times tid eller 2 inden DNS er opdateret og den bruger den nye database.
Skrevet 9 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.