Hej
Vi oplever ret ofte at vore kunder ikke modtager ordrebekræftelse når de handler i vores shop. Nogen der kender til en god løsning på det problem?
Mh
Lars
Hej
Vi oplever ret ofte at vore kunder ikke modtager ordrebekræftelse når de handler i vores shop. Nogen der kender til en god løsning på det problem?
Mh
Lars
Lidt vagt formuleret i forhold til at komme med en løsning på problemet.
Bliver mailen sendt?
Bliver mailen sendt nogle gange?
Bliver mailen evt. fanget af et spamfilter på modtageren?
Hej
Jeg har nøjagtigt samme problem. Svarene på ovennævnte spørgsmål er:
Nej
Nej
Nej
Der sendes ej heller mail til indehaveren om, at der er ny ordre.
Når jeg har lignende problemer tjekker jeg først med et mail-log-plugin, om mails overhovedet bliver sendt gennem wp_mail(). Jeg har beskrevet ét af slagsen her:
https://www.omkalfatring.dk/logning-emails-wordpress/
Hvis man ikke kan se dér, at mails bliver sendt, så kunne en mulig forklaring være noget med at der ikke kommer et ordentligt callback fra den payment gateway, man har integreret i WooCommerce. Jeg har prøvet det på et tidspunkt med ePay, men kan ikke nu her huske hvad årsagen var. Ordrens status blev i hvert fald ikke ændret til "processing", hvilket trigger udsendelse af mail.
Hvis man kan se i en mail-log, at mails bliver sendt, så kunne problemet være at man ikke har sørget for at disse transaktionelle mails bliver sendt gennem en service, der er dedikeret til det formål. Måske ender jeres transaktionelle mails i spam eller bliver sorteret fra, fordi I nøjes med at lade serverens mailfunktion udsende disse mail. Når man bruger en dedikeret service, så har man at gøre med firmaer, der ene og alene beskæftiger sig med at sørge for at mails når frem, dvs. bruger f.eks. en masse tid på at holde mails ude af alverdens spamfiltre. Når man nøjes med serverens mailfunktion og måske har shoppen på shared hosting, så aner man ikke, hvad der ellers sendes ud fra den server. Der kan sendes spam fra hackede sites, så serveren får et dårligt omdømme i spamfiltre.
Man skal have fat i et SMTP-plugin til WordPress og så kunne man f.eks. bruge en gratis-konto hos Sparkpost, som er oppe i tiden, efter at Mandrill har ændret på deres prispolitik:
Bare nogle forslag til mulig løsning :-)
Ordrestatus ser ud til at ændres rigtig nok i Woocommerce.
Det har virket problemfrit før, jeg jeg tror næppe at spam truslen er relevant.
Du skal være logget ind for at skrive.