Var knapt så tilfreds med mine muligheder når det kom til galleri plugins så jeg lavede mit eget. Og det gik da nogenlunde men interface'et er knapt så "sleek" og passer ikke helt ind i Wordpress administrationen.
Ikke destro mindre dækker det funktionelt hvad jeg ønskede af et galleri plugin:
-Lave thumbnails der er kvadratiske uden at være forvrænget.
-Have forskellige mapper.
-Bruge et lightbox plugin vha. jQuery.
-Mulighed for at masse-uploade via administrationsinterfacet eller via FTP.
-Mulighed for at tilføje beskrivelse på billederne, men ikke nødvendigt for hvert billede.
Jeg er rimlig sikker på dette plugin kun er optimalt på mindre installationer og små sites da jeg ikke er den super erfarne php udvikler. Men synes det er fantastisk man med min lille php viden kan formå at lave en funktionelt udvidelse til Wordpress.
Plugin'et kan downloades fra: http://tiu.gl/downloads/tiutiuphotogallery.zip.
For at dette virker skal /wp-content/uploads/ være skrivebar samt phpThumb/cache under pluginmappen være skrivebar.
Derudover skal alle undermapper i pluginmappen selvfølgelig være læsbare (havde selv problemer med phpThumb og Uploadify mappen der ikke var læsbare efter upload).
Har lavet dette indlæg i håb om nogle kommentarer til plugin'et eller blot noget ris og ros.
not a support question