Hej
Jeg har lavet en hjemmeside i Joomla før. Jeg har forstand på MySQL og php, men er ligesom "ud af træning!".
Jeg er startet med Wordpress for en lille måned siden og har læst det meste af "Professional Wordpress design and development". Alligevel har jeg en del ting der virke stadigvæk uklar.
Jeg prøver at lave en plugin.
Jeg har selv designet en tabel der installeres sammen med plugin og det virker som det skal.
Jeg kunne tænke mig at se databasen indhold både i back & Front end.
1 i backend, har jeg gjort sådan:
add_menu_page ('Medarbejder Plugin', 'Medarbejdere', 'administrator', __FILE__, '_menu_page', plugins_url ('/images/wordpress.png', __FILE__));
add_submenu_page (__FILE__, 'Håndtere', 'Medarbejdere', 'administrator', __FILE__, '_menu_page');
add_submenu_page (__FILE__, 'Tilføje', 'Tilføje', 'administrator', __FILE__, '_add_elements');
function _menu_page() { include_once("110101_plugin-page.php"); }
function _add_elements_about_employees(){ include_once("add_workarea.php"); }
Plugin installerer sig uden problemer.
Når jeg bruger include_once, så får jeg begge output (en almindelig tekst) både i 110101_plugin-page.php OG add_workarea.php!
Hvis jeg bruger "location" i stedet for, så får jeg en fejlmeddelelse.
Hvordan kan jeg løse det?
2 Jeg vil gerne have output af min tabel med mulighed for valgfri sortering i content.
Indtil videre har jeg fundet 2 måde at gøre det på: enten ved at lave en shortcode eller at lave en template file.
Måske kan jeg bruge shortcoden, når jeg har fået besvaret mit første spørgsmål, men lige nu prøver jeg med template file.
<?php
/**
* Template Name: t_medarbejdere
*/
get_header(); ?>
<h2><?php the_title(); ?></h2>
<?php
global $wpdb;
$tablename = $wpdb->prefix . "sr_employees";
$all_employees = $wpdb->get_results ($wpdb->prepare ("SELECT * FROM " . $tablename . ";"));
foreach ($all_employees as $each_employee) {
echo '<p>' . $each_employee . '</p>';
echo 'jep!';
}
echo 'jep igen!';
get_sidebar();
get_footer();
?>
Jeg ved at tabel er der og at der er data i den (tjekket det hele via PhpMyAdmin).
Alligevel fungerer det ikke!
Jeg vil lige tilføje at 'jep igen' kommer frem i Twenty Ten 1.1 men ikke i Inuit Types.
Jeg håber at I kan forstå min forvirring!
Er jeg helt forkert på det?
Jeg søger eksempler, litterature, hjælp for at kunne komme frem i mit projekt!
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Jean-Christophe