Kan nogen lure en måde at WordPress til at poste indlæggende kronologisk. Det vil sige nyeste indlæg nederst? Descending i stedet for ascending. Altså faldende i stedet for stigende.
Nyeste indlæg nederst
(6 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 18 years siden #
-
Jeg så på et tidspunkt et plugin der kunne gøre det...
reverse-order-comments hed det, men linket virker ikke mere.
I'm looking for people who are looking for a way...Skrevet 18 years siden # -
Jeg fandt s'gu løsningen. Søgte lige lidt igen og med søgestrengen:
oldest post first wordpress
fandt jeg frem til:
http://wordpress.org/support/topic/108899?replies=5
og
<?php query_posts($query_string . "&order=ASC"); ?>
hvilket var hvad jeg regnede med. Det er typisk "query_posts" man kan lave den slags narrestreger med, men dermed ikke sagt, at jeg bare kan ryste sådan en stump kode ud af ærmet, når jeg skal bruge den.
På en webportal, der informerer om arrangementer er den ret smart, da det senest postede arrangement typisk ligger længst ude i fremtiden. Ved at vende listningen vil de mest aktuelle arrangementer ligge øverst mens de mindst aktuelle "kravler" op ad forsiden i takt med at nye arrangementer bliver postet.
Fik i den?
Skrevet 18 years siden # -
Fordømt! Det virkede ikke alligevel. Jeg var for hurtig.
Jeg søger stadig en mulighed for at få de indlæg, der er på forsiden, til at være sorteret med de nyeste nederst og de ældste først. Og kun indlæggende på forsiden.
Hej Mark
Jeg sidder og er voldsomt irriteret, jeg har brugt 30min. på at søge diverse sider igennem og er kommet frem til at order=ASC/DESC ikke virker. Om det er i 2.3 den virker eller om de er de temaer jeg har afprøvet den i, aner jeg ikke. Hvis jeg afprøver nogle af de andre query's så virker det fint, f.eks showposts=3.
Jeg ved ikke hvad der er sket og hvis man søger wordpress.org igennem er 50% af svarende: "Søg i forummet". Jeg fandt også et plugin og det virker til 2.2, så noget tyder på at der er lavet en bummert, eller også har de lavet det om, uden at dokumentere det nogen steder.
Held og lykke, hvis jeg støder på noget, får du et vink :)
Ps. der er oven i købet nogle der er så arrogante at svare, at sådan fungere en blog ikke. (Er lidt irriteret over dette, aner faktisk ikke hvorfor :))
Jeg sidder og er voldsomt irriteret, jeg har brugt 30min. på at søge diverse sider igennem og er kommet frem til at order=ASC/DESC ikke virker. Om det er i 2.3 den virker eller om de er de temaer jeg har afprøvet den i, aner jeg ikke. Hvis jeg afprøver nogle af de andre query's så virker det fint, f.eks showposts=3.
Jeg har også søgt en del og det er som om, der er en bug. Eller også er "query_posts" enten ikke særligt godt dokumenteret eller også er det meget begrænset, hvad det kald kan lave. Lidt af begge dele tror jeg.
Jeg ved ikke hvad der er sket og hvis man søger wordpress.org igennem er 50% af svarende: "Søg i forummet". Jeg fandt også et plugin og det virker til 2.2, så noget tyder på at der er lavet en bummert, eller også har de lavet det om, uden at dokumentere det nogen steder.
Der er nogle ting i loop'et der er gået i udu på det sidste. F.eks. virker "posts_nav_link" heller ikke altid. Kan ikke lure hvorfor, men siden den henviser til tidligere indlæg, så er det lidt i samme boldgade, dvs. kronologien i indlæggene, som WP ikke har helt styr på.
Held og lykke, hvis jeg støder på noget, får du et vink :)
Tak, endelig.
Ps. der er oven i købet nogle der er så arrogante at svare, at sådan fungere en blog ikke. (Er lidt irriteret over dette, aner faktisk ikke hvorfor :))
Det er fordi de har ret ;o)
Men almindelig webportaer er typisk skruet sammen på den måde. Jeg vil dog mene, at det meget væsentligt, at WP har den fleksibilitet, da man sagtens kan have brug for en kronologisk listning af indlæg. Lad os sige, det er ugentlige anmeldelse af samme program i tv. En rejsebeskrivelse. En julekalender med daglige indlæg. I sådanne tilfælde vil det give mere mere mening at læse indlæggene i rækkefølge. I hvert fald i et senere arkiv.
Skrevet 18 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved