Hej
Jeg har en kunde der skal have flyttet sin blog til et nyt webhotel og samtidig have et nyt domænenavn til bloggen (så både database samt filer skal flyttes). Findes der nogle gode howto´s i den forbindelse eller er der nogen der kan skrive en udførlig forklaring her? Jeg har kigget lidt omkring på nettet, men synes ikke helt jeg kan finde noget brugbart.
På forhånd tak.
Mvh.
Kris
Nyt domænenavn samt flytte bloggen til et nyt webhotel
(8 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 15 years siden #
-
Ja undkyld, men du skriver "jeg har en kunde" og så skal du have hjælp til et simpelt flyt af en side?!
Hvor stor en del af din indtjening på dette får vi så del i?
Jeg håber da lidt jeg har læst helt forkert, men ellers så kan det undre mig lidt at man tager penge for noget man i virkeligheden ikke har en k*** styr på....
/ask
Skrevet 15 years siden # -
Hvis du ikke vil hjælpe, så lad være med at svare. Sammenhængen kan da være bedøvende ligemeget. Det er et WP spørgsmål på et WP forum.
Der er masser af indlæg her på forummet med samme problem (bl.a. her), derudover er der blogindlæg og WP's egne guides
Hvis du stadig har problemer er det bare at spørge lidt mere specifikt.
Jacobask-> Du hjælper ikke meget!!!! Jeg har en kunde der tidligere har oprettet en wp blog og derfor spørger jeg. I bund og grund vil du (jacobask) vel gerne have at wp bliver promoveret, men det hjælper DU bestemt ikke til!!!!! Tværtimod!!!!
Tosak-> Jeg kigger dem lige igennem og vender tilbage. Tak for god feedback :-)
Og forresten jacobask-----> Hvor stor del for jeg for dit svar?
Ja sorry, jeg var i lidt dårligt humør....
Det kommer sig nok af, at jeg efterhånden har oplevet en del der tilbyder hjælp (og tager penge for det), uden egentligt at have noget at have det i. Nå, men det skal jeg ikke være dommer over:codex.wordpress.org er altid et godt sted at starte:
http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress specielt
http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress#Moving_WordPress_to_a_New_Server/ask
Hr. jacobask må vist have for meget testosteron, sådan som han råber op uden grund. Måske kunne kunden være i en helt anden sammenhæng end det it mæssige. For det andet så kommer det jo egentlig slet ikke dig ved. Du skulle lære lidt om tålmodighed og rummelighed overfor andre!
Du bør tænke SEO ind i sådan en flytning. Alle de gamle URL'er skal 301 redirects til de nye. Det gamle domæne skal ligeledes 301 redirect til det nye domæne. Prøv at søg på google efter 301 redirect + wordpress, eller 301 redirect + seo. Jeg er ikke helt klar over om et plugin kan løse det, men jeg vil igen understrege at helt sikkert er noget som du bør fokusere på, at få gjort rigtigt, ellers risikere du at tabe alle de pladser, og alt den trust som det gamle site, har opbygget i søgemaskinerne.
Held og lykke med flytningen :-)
Skrevet 15 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question