@one.com ->
Det her er meget svært, fordi det bliver hurtigt en tråd om hvorfor en webhost generelt er god eller ikke god. Og igen, som mit indledende spørgsmål - hvem er det her for ?
emner som
* massiv overselling med dertil følgende problemer (hastighed på database adgang, at man bliver cuttet hurtigt af igen, at der er massive svingninger på hastigheden generelt (load timer på siderne) osv. osv. alle de ting der følger med en webhost der overfylder serverne med kunder.
* Kontrolpanelet. Altså: enhver der har prøvet cPanel eller et Plesk kontrolpanel f.eks. kan umuligt synes, at et "hjemmebygget" kontrolpanel, hvad enten der er tale om one.com, surftown, uneuro eller gigahost for den sags skyld, er særligt avanceret. Brugervenligt, måske, men avanceret ? nej.
* De tekniske aspekter kommer hurtigt under beskydning. Men det er jo ikke nødvendigvis alene en WordPress optimering "ting", at phpmemorylimit skal være på minimum 128 MB (min umiddelbare mening om størrelsen), at safe mode skal være OFF, at der ikke skal være Open Base dir problematikker, at webhotellet understøtter WordPress MultiSite fuldt ud osv.osv. Det er jo en del af jeres politik i forhold til at fylde så mange kunder som muligt på webhoteller. (og al mulig forståelse for det, det er jo et spørgsmål om rentabilitet).
* Funktionalitet: At filemanageren kan pakke/udpakke zip filer, at man har adgang til selv at oprette subdomæner, addon/parked domains, adgang til flere databaser så man undgår at skulle lave prefix for hver WordPress side man vil have på webhotellet (f.eks. test domæner til at afprøve nye plugins), at man selv kan styre DNS (altså rette i f.eks. A-records og MX-records), at man har en rimelig adgang til at rette PHP konfiguration (rimelig, ikke nødvendigvis alt) - som f.eks. timeout, upload limit, max filesize og hvad det ellers hedder alt sammen. At der er en "næsten-one-click" funktionalitet til at tage backup af hele sit webhotel, eller ihvertfald af filer+databse i et hug. At skulle benytte FTP til at tage backup af sine filer "just doesn't cut it anymore".
* ja, at WordPress bare generelt fungerer på setup'et.
* Personligt synes jeg også man er nødt til at have 24x7x365 ticket&chat support, men igen - mit indledende spørgsmål: hvem er det her for ? - privat brugere, virksomheder, webshops eller ? WordPress er jo ikke bare WordPress, det her drejer sig generelt mere om hvilke typer af brugere I tiltrækker med jeres løsning.
Problemet er jo nok, at man ikke kan lave det her for 10 kroner og samtidig få et site, som ikke lider under massiv overselling osv. Det tætteste vi i DK kommer på det er nok p.t. meebox.net, som vi også benytter her på det officielle danske WordPress Forum.
Og så er der sådan nogen som mig, som er nødt til at have et webhotel på den forkerte side af 4.000 kroner om året for at få alt ovenstående. Men så snakker vi jo også lige pludselig en fuldt managed VPS løsning med 24x7x365 chat&ticket support. Igen, vi taler her om behov/hvilke brugere man henvender sig til.
P.S. CDN, CloudFlare og andre "smarte" tiltag. Alle kan lave en CDN; opret et subdomæne og installer en plugin til WordPress og vupti grisen- så har man en ganske udmærket CDN. Men jeg har forståelsen for, at man (nogle) gerne vil promovere sådanne ting, det virker proaktivt og markedsledende at have disse nye tiltag. Et eksempel er jo jeres eget Cloud Drive.
Ikke mere herfra. Jeg melder mig ud af debatten efterfølgende, da jeg nemt kommer til at hælde for meget ud af ørerne vedrørende webhoteller (primært fordi jeg bruger halvdelen af mit online liv på at rådgive/hjælpe folk, der er kommet til at købe webhotel hos one.com/surftown etc. med mere eller mindre underlige problemer, der til sidst kan henføres til valg af webhotel.
Så ingen bebrejdelser. Det skal selvfølgelig !!! være sund fornuft (=overskudsgivende virksomhed) at drive webhotel. Det er jo så også derfor, at der er plads til mindre iværksættere som f.eks. meebox.net, som sætter overliggeren så meget højere (på nogle områder).
Jeg er iøvrigt ikke associeret med meebox.net på nogen måde. Og har heller ingen aktive konti hos dem. Bare så vi har det på plads. Men efter ihvertfald 20 webhoteller, reseller konti og diverse VPS løsninger har jeg da en bred erfaring at trække på, hvad angår funktionalitet og "følelsen af velvære når alting bare spiller". Men igen, det koster så 4.000+ /pr. år som det ser ud nu :-)