Hej
Dette bliver et skud fra hoften, men jeg håber nogen vil tage sig tiden til at læse sig gennem en forespørgsel fra én der aldrig har arbejdet i Wordpress tidligere.
Jeg arbejder i den tekniske afdeling i en mindre produktionsvirksomhed med mange forskellige maskiner.
For at systematisere det præventive vedligehold (skift af olie, pakninger osv) på vores maskinpark har vi det man kalder et vedligeholdelsesprogram eller CMMS. Det er i bund og grund en avanceret kalender, som minder én om at man skal huske at skifte olie på "pakkemaskine 1B" 4 gange om året, at salgsvægte skal kalibreres hvert andet år osv osv.
Men de CMMS software's som er tilgængelige på markedet kan meget mere end vi som lille/mellemstor virksomhed har behov for. Dette fordyrer softwaren, og gør den mindre brugbar da den kræver langvarige operatørhandlinger for at foretage en simpel kommando, som eksempelvis "kvittering for at olien nu er skiftet på pakkemaskine 1B".
Det tager længere tid at registre olieskiftet i et proffesionelt CMMS end det tager en tekniker at skifte olien!
Som sagt er prisen på disse programmer også skruet helt i vejret. Typisk betaler man en opstartspris for softwaren, hvorefter man betaler pr. bruger/licens, alt efter hvor mange der skal kunne tilgå programmet.
Hvis man er en teknisk afdeling på 10 mand løber dette hurtigt op, men løsningen vil typisk være at man køber færre licenser for at spare, hvormed færre af disse teknikere vil være i stand til at tilgå "kalenderen".
Kun få af disse programmer er desuden kompatible med smartphones (igen en option som koster penge), hvilket igen gør dem mindre brugbare for "manden på gulvet" som skal gå direkte fra opgave til opgave, uden først at runde sit kontor for at se næste opgave på sin PC.
Jeg mener der er mange virksomheder der, som vores, vil kunne have stor gavn af en mere simpel, mere åben og tilgængelig løsning.
Så var det jeg tænkte... Kan man i Wordpress opsætte en hjemmeside som hver af de 10 teknikere har et unikt brugernavn/password til at logge ind på (skal kunne tilgås via enhver enhed uanset om det hedder PC, Android eller IOS). På siden opretter en administrator arbejdsplaner, maskindetaljer, en kalender over præventivt vedligehold osv osv som hver af de 10 teknikere kan gå og plukke opgaver fra gennem dagen via deres smartphone (for folk på gulvet) eller PC (for administrative teknikere). Når en tekniker har kvitteret for at en opgave er løst meldes tilbage til administratoren med en personlig kvittering, så man kan se hvem der har løst hvilke opgaver hvornår. Herefter autogenereres en ny påmindelse med det valgte interval (eks, 6 mnd) inden opgaven skal løses igen.
Hvis denne kalender på en eller anden måde kunne lægge aftaler ind i ens outlookkalender ville det være fuldstændig fantastisk. En anden løsning for forsimpling af kalenderen til "manden på gulvet" kunne være en app hvor han blot kan se de opgaver der skal løses den næste uges tid og kan kvittere for disse når de er løst. intet andet. Men mht. udvikling af apps er jeg på 100% bar bund.
Og ja, jeg har forsøgt mig at køre vedligeholdelseskalenderen gennem Outlooks "Påmindelser" og denne funktion virker da også udemærket, men vi mangler al maskindata (maskinnr, typenavn, osv til når vi skal ringe til leverandøren og bestille reservedele i forbindelse med et eftersyn) samt vi mangler at kunne se reservedelslagerets status (er reservedelen på lager). "Påmindelser" kører heller ikke tilfredsstillende på en smartphone.
Så mit spørgsmål er kort fortalt: er Wordpress egnet til at oprette en database over maskindata (kun tekst, som udgangspunkt ingen billeder eller videoer) samt et planlægningsværktøj hvor man kan lægge opgaver ind som automatisk gentages med et givent interval?
Hvis ja, er der så nogen bud på hvilke plugins der kunne være egnede til at lave et sådant "værktøj"?
Jeg vil være dybt taknemmelig hvis nogen kunne tage sig tiden til at stykke et konstruktivt svar sammen til mig. Måske er du selv manden til at konstruere netop hvad jeg mangler.
De bedste hilsener
Mathias