Jeg kører min blog http://www.medvind.dk/blog på en WordPress 3.3.2. med Tema Twenty Ten og vil gerne opdatere til WordPress 3.8.1 - kan jeg risikere det uden at få alt for mange problemer??
BentMedvind
Jeg kører min blog http://www.medvind.dk/blog på en WordPress 3.3.2. med Tema Twenty Ten og vil gerne opdatere til WordPress 3.8.1 - kan jeg risikere det uden at få alt for mange problemer??
Formodentlig.
Husk at tage kopi af både installation og database inden du går i gang. Så er der altid noget at falde tilbage på, hvis ...
Slå alle plugins fra (deaktivere) inden.
Efter opdatering slå et plugin til ad gangen, og test at det virker, inden du går videre til næste osv.
En anden løsning.
Du kunne oprette et subdomain og installere din kopi af dit "live" site der også opdatere det. På den måde har du stadig dit "live" Site kørende og et test site du kan afprøve dine nye tiltag på.
lyder interessant, men hvordan flytter jeg det hele. Jeg kan vel ikke bare flytte hele wp mappen over i en anden mappe på webhotellet?
Nu ved ikke hvilken host du har, men de fleste host har man mulighed for at oprette et subdomain vis ens kontrolpanel, på den måde får man en mappe man kan tilgå via ftp eller ens kontrolpanel.
Når subdomain er oprette skal man oprette en database via ens kontrolpanel, igen det afhænger af ens udbyder hvor mange database man kan oprette, de fleste har dog mere end en .
1. Start med at tage en kopi af databasen, det gøres normalt via phpmyadmin som du nok har adgang til via dit kontrolpanel.
2. Du skal trykke på eksport i phpmyadmin bare brug standard indstillingen.
3. Ta en fyld kopi af alle filerne og flyt dem over i din nye mappe til dit subdomain.
4. Import af databasen. vælg din nye database i phpmyadmin og vælg import.
5. Find din eksporteret sql fil og importere den ind i din nye database.
6. ta filen wp-config.php fra din kopi og ændre host, bruger, database, og kodeord så det passer til din nye subdomain.
mange tak for forklaringen, vover nok at prøve det i weekenden
Du skal være logget ind for at skrive.