Er der nogle der kan hjælpe, jeg har opdateret wp til nyeste, når jeg vil sætte et billede i indlæg kan jeg godt oploade så det er i galleri, men når jeg beder om visning af billede kommer det ikke noget, ej heller i indlægget, besynderligt, nogen der ved hvad det kan være
Upload af billeder i nyt indlæg
(27 indlæg) (7 voices)-
Skrevet 4 years siden #
-
Jeg forstår ikke, hvad du mener.
Skrevet 4 years siden # -
Jeg prøver igen,når jeg laver nyt indlæg kan jeg ikke oploade et billede fra min pc til indlægget, der kommer ihvertfald ikke noget billede frem i mit indlæg..
Der skal ikke komme et billede frem i dit indlæg. Du uploader det, så det ryger i medie-biblioteket. Så finder du billedet der og vælg "Indsæt i indlæg". Alt det kan gøres i samme hug, når du uploader.
Inden det har du lige valgt om det skal stå til højre, venstre eller i midten og skrevet en alt-tekst på osv.
Hej mark
jeg har lige prøvet som du siger, den kommer frem med der opstod en fejl på siden... Underligt.
Jeg har spurgt en af de andre kagepiger hun skriver således
Ja, jeg havde det samme problem. Det viser sig at det er kun hvis man har I.E browser. da jeg skiftede over til Mozilla Firefox kunne jeg godt uploaded billeder igen.
Jep, det er rigtigt. Der er en IE bug og et fix til den:
http://trac.wordpress.org/changeset/7573?format=zip&new=7573
Det er to filer du uploader og overskriver dermed de gamle. De skal ligge i samme mapper på serveren som de gør i .zip-filen. Der står mere om billedeupload her:
Så er det, at der lige skal være store røde øre her, jeg gjorte som du skriver Mark, men fik slettet hele mappen der hedder js i includes... og jeg er så meget nybegynder at jeg ikke kan finde rede i min backup.. det da altid noget at jeg har en backup, den vil bare ikke lige pakkes ud som jeg vil :-)
Så finder du bare js i includes i installationsmappen og uploader den igen. Du har vel pakket den ud på et tidspunkt, da du opgraderede.
Jep, det er rigtigt. Der er en IE bug og et fix til den:
http://trac.wordpress.org/changeset/7573?format=zip&new=7573
Det er to filer du uploader og overskriver dermed de gamle. De skal ligge i samme mapper på serveren som de gør i .zip-filen. Der står mere om billedeupload her:
http://wordpress.org/support/topic/164999Takker lige :-) - Det løste mit problem..
Tusinde tak for hjælpen, jeg måtte downloade wordpress igen og finde den rette mappe og har så lagt de mapper ind du beskriver Mark.. men det fungere ikke, jeg må have lavet en fejl men kan ikke lige greje det. Det er noget skidt når man gerne vil...Jeg vågner lige på det, måske jeg så kan prøve igen.
Hvis du har uploadet WordPress/mappen igen, så skal du selvfølgelig også uploade de to patch-filer igen.
Overskrive de gamle, ikke slette noget osv.
Jeg har i øvrigt aldrig skrevet noget om mapper. Kun om filer. Selvom du godt kan smide hele mappen op, så er det måske meget godt at nøjes med filen, så du er sikker på, det er den rigtige, du erstatter.
wp-admin\includes\media.php
wp-includes\js\swfupload\handlers.jsDet er media.php og handlers.js, der skal overskrives.
Ok mark jeg prøver igen.
Jeg har gjort fuldstændig som du beskriver, nu kan jeg oploade billedet og det er i indlæg, men kun som et rødt kryds.. Gu´ ve om man kan lærer det her engang :-)
Hov det ser ud som om det kun er det billede.. Det fungere nu jeg har armene helt oppe.. Tusinde tak for hjælpen Mark, det er så godt man kan hente hjælp her
Højreklik på det røde kryds og se om stien til billedet er det rigtige sted. Det vil sige samme mappe som der står under Indstillinger > Diverse.
Det hele passer sikkert. Den mappe skal have rettighederne 777. Hvis det virker så sæt den evt. 755.
Der skal ikke være flueben i:
"Organiser mine uploads i måneds- og årsbaserede mapper"
Det virker ikke særligt godt.
Tak for det Mark. Var lige hvad jeg havde brug for efter at have forsøgt at geninstallere det hele i går.
Det kan måske lære én at kigge i forummet som det første man gør :-)Skrevet 4 years siden # -
Selv tak.
Jeg kan kun gentage mig selv endnu engang: Lad være med at geninstallere!
Det er WordPress, ikke Windows. Det virker som udgangspunkt. I ni ud af ti tilfælde er det en indstilling, der skal laves på en mappe eller i WordPress, der giver balladen.
Jeg er så Rasmus Modsat, for jeg har problemer med at uploade billeder til version 2.5 i Firefox - skal jeg så overskrive med de samme filer som til IE?
Men hvis jeg sætter url'en fra mediebiblioteket ind så fungerer det - meget mystisk synes jeg. Det er ligesom om den går død, står bare og loader og går så i sort boks uden at sætte billedet ind.
Har du set Matts film?
http://wordpress.org/development/2008/03/wordpress-25-rc2/
Hvor går det præcist galt i forhold til filmen?
Der hvor billedet er uploadet og skal sættes ind i indlægget [gallery] - det sker aldrig. Pop-up boksen hvor man uploader billeder bliver bare sort...
Jeg når fint til dette billede:
Men når jeg så klikker på "indsæt i indlæg" går det ligesom død og jeg får dette billede:
Hvis jeg lader være med at klikke "indsæt i indlæg" og bare tager koden kan jeg godt, men det burde jo ikke være nødvendigt. Synes jeg.
Edit: Billederne blev lidt store, jeg orker bare ikke at formindske... :s
Nu slettede jeg endnu engang cachen og vupti, det virker :-)
Kan du fortælle mig hvordan man sletter cachen? Jeg har det samme problem, men ved ikke hvordan man sletter den. Jeg kunne prøve det, for at vide om det løser mit problem.
Kan du fortælle mig hvordan man sletter cachen? Jeg har det samme problem, men ved ikke hvordan man sletter den. Jeg kunne prøve det, for at vide om det løser mit problem.
Jeg bruger Firefox, og der går du op i fanebladet "Funktioner" og vælger "indstillinger" under et nyt punkt, der også hedder "indstillinger" kan du vælge hvor meget der skal slettes.
Jeg har de sidste dage gaft problemer med at den fryser igen, men når billedet er uploadet kopierer jeg bare billede-url'en ind i posten, det kan jeg godt leve med.
Har samme problem om Aforismen.
Version 2,7 Dansk.
Løsninger der er prøvet uden held.
Installert flash 9
Slettet cachenPrøvet løsnings foreslag herfra: http://wordpress.org/support/topic/197027/page/2
og herfra: http://wordpress.org/support/topic/164999Men desværre virker intet.
Eneste mulighed der virker at med img stien og så indsætte den via html kode eller img knapppen.
Skrevet 3 years siden # -
Den image uploader giver problemer.
Hvad har du skrevet i felterne:
Gem uploads i denne mappe
Fuld URL-sti til filerUnder Indstillinger > Diverse.
Det er lidt forskelligt, hvordan det skal indstilles. Hvad du end skriver, så skal det stå med små bogstaver.
Hvilken udbyder bruger du? Det har nogen betydning for om der skal stå fuld url.
Har du prøvet at bruge browser-uploaderen? Dukker op som link, når du bruger standard-flash-uploaderen.
Jeg er stødt på et hack, hvor du uploader billedet, men bruger "Tilføj medier", når du vil indsætte det. Eller prøv at "Tilføj medier" uanset hvad. Det er den stjerneformede knap.
Skrevet 3 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question