Hej,
Jeg har lige fået flyttet min MySQL DB til en ny server, med en nyere version.
Jeg har taget backup af min blog.
Men hvordan gendanner jeg strukturen for databasen, så jeg kan importere bloggen i den nye database?
Hej,
Jeg har lige fået flyttet min MySQL DB til en ny server, med en nyere version.
Jeg har taget backup af min blog.
Men hvordan gendanner jeg strukturen for databasen, så jeg kan importere bloggen i den nye database?
Hvis du har taget backup af din database, så er strukturen jo der i.
Det er jo ikke nok at tage backup af bloggen.
Du skal også lave et dump af din database, som du så kan importere
Okey..
Jeg har taget backup af databasen også. Via eksport funktionen i Wordpress.
Men så vidt jeg kan se, indeholder den man eksporterer ikke strukturen i databasen?
Eller tager jeg fejl? Er ikke så skarp til MySQL.
WordPress exporten er IKKE en database export, men kun en export af poster og brugere mm.
Der genereres kun en XML-fil med ovennævnte, som derefter kan importes i en allerede kørende WordPress installation.
Ja,
Det er også derfor jeg er ude efter at genoprette den oprindelige database struktur på den nye MySQL server, så jeg kan lægge de data ind som jeg har eksporteret.
Måske det kun giver mening for mig... He He...
"Det er også derfor jeg er ude efter at genoprette den oprindelige database struktur på den nye MySQL server, så jeg kan lægge de data ind som jeg har eksporteret."
Så installerer du bare en ny version af WordPress og ruger den indbyggede import funktion.
Nu lykkedes det..
Med lidt hjælp fra web10´s support, fandt jeg ud af hvordan jeg fik adgang til den rigtige data base via MySQL admin...
Tak for hjælpen, nu vil jeg opdatere til version 3... Endelig! :-D
Du skal være logget ind for at skrive.