Hej,
Jeg prøver på at oversætte plugin'et Bbpress Latest Discussion til norsk (ja...). Indtil videre har jeg klaret det helt ok ved at følge Mortens udmærkede vejledning. Jeg har genereret .pot fil, lavet en .po fil, oversat den med Poedit, lavet en .mo fil (med Poedit), lagt den sammen med plugin'et - og ingenting sker...
Det ser jo ud til at selvsamme plugin bruges her på siden og på dansk tilmed, så det kan vel ikke være vanskeligt at få det til at virke. Jeg kan ikke finde den danske version nogen steder, så jeg kan ikke rigtigt stjæle noget fra den. Derfor har jeg gået den tunge gang og LÆST om retningslinjerne for i18n i Wordpress plugins, og her har jeg opdaget det, at når man bruger _e() og __() funktionerne, skal man opgive et domain som argument nummer to. Det gør bbPRess Latest Discussion ikke. Desuden skal man fortælle Wordpress om dette domain med funktionen load_plugin_textdomain - det gør bbPress Latest Discussion heller ikke. Begge regler er beskrevet her.
Derfor er mit spørgsmål, om det er mig, som gør noget forkert, eller om plugin'et bare ikke lader sig oversætte i sin nuværende form?
Besøg min blog om open source, web, Mac og meget mere