Jeg sad lige og tænkte på om et temaskift vil kunne påvirke de sider der er indekseret af google. Artiklens indhold og url påvirkes ikke men det gør html for siderne ?
Påvirker temaskift placering i google
(5 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Hvad mener du med "at påvirke"?
Skrevet 17 years siden # -
At de forsvinder fra google eller skifter placering fra f.eks. nr 3 til nr 123 når man søger på ord i artikeln
Skrevet 17 years siden # -
Umiddelbart tror jeg ikke det får nogen stor indflydelse, hvis indholdet og urls er det samme. Placeringen i Google afhænger meget mere af andre siders links til dig, så dette ville jeg nok bekymre mig mere om :)
Ændrer man derimod radikalt på noget af indholdet, vil det få betydning efter et stykke tid. Det har jeg selv lige oplevet, fordi jeg fjernede en permanent velkomst-tekststump, som indeholdt mit navn. Siden da er min egen hjemmeside dumpet totalt, hvis man søger på mit navn (lidt uheldigt).
-- fiskeben
Besøg min blog om open source, web, Mac og meget mereSkrevet 17 years siden # -
Der er vel en grund til, at det hedder "Permalinks". De bør være temauafhængige. Men det er da rigtigt, at temaerne bruger h-tag'ene forskelligt, hvorfor det kan betyde noget for Google. Det rigtige måde at bruge h-tags er h1 til webstedets titel og h2 til titlen på indlæg.
Men ens placering i Google ændrer sig hele tiden. På et tidspunkt lå jeg ret højt pga. af mit indlæg om DRs "Forbrydelsen", så mange, der søgte på det, havnede på min side. Det gør de ikke mere. Til gengæld ligger jeg stadig godt i svinget, hvis der søges på Sarah Lunds sweater.
Skrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.