Når jeg skriver et indlæg, der henviser (med link) til et tidligere indlæg, opretter Wordpress automatisk et pingback. Det kommer til at se sådan ud: http://sandvig.mariegaard.net/2007/05/02/arcade-fire/#comments . Men er det normal procedure? Hvis ikke, kan man slå det fra, så man ikke behøver at slette de pågældende kommentarer manuelt?
pingback-to-self ?
(22 indlæg) (5 voices)-
Skrevet 17 years siden #
-
Du kan fjerne fluebenet i 'Tillad pings' i kassen 'Diskussion' på de indlæg, når du skriver dem.
Skrevet 17 years siden # -
Pingbacks kan undgås ved ikke at linke til den fulde URL.
I stedet for at linke til fx
http://sandvig.mariegaard.net/2007/05/02/arcade-fire/
linkes i stedet til
/2007/05/02/arcade-fire/Det kan dog være praktisk at have interne pingbacks, da brugerene på den måde kan finde andre relevante indlæg :)
Søren Hugger Møller - http://spiri.dkSkrevet 17 years siden # -
@Mark: Tak, men jeg vil meget gerne beholde pingbacks fra andre.
@spiri: Tak, "interne links" - det var lige det, jeg ville høre. Omkring interne pingbacks, så kan jeg godt se at det kan være smart.
Hvad gør I? Laver I interne pingbacks? Og kan man ændre udsenet af et pingback? Jeg synes ikke, at følgende ser særlig kønt ud...
"sandvig.mariegaard.net » Blogarkiv » Roskilde-aktuelle navne på Coachella siger: 3. maj 2007 kl. 14:59 red.
[…] sandvig.mariegaard.net om musik, fotografering, videnskab, nettet og diverse oplevelser « Arcade Fire på Coachella […]"
Jeg begyndte for nyligt at anvende interne pingbacks. Tidligere undlod jeg det, fordi jeg ikke mente at det var nyttigt, men så tænkte jeg lidt mere over det, og blev enig med mig selv om at det egentlig var smart nok :) Det har så resulteret i at ældre indlæg på min blog, ikke har interne pingacks.
Med hensyn til udseendet kan du sagtens ændre udseendet, se fx her: http://spiri.dk/2007/03/dr-i-joost/
Der tjekkes om der er tale om ping- trackbacks:
<?php foreach ($comments as $comment) : ?>
<? if ($comment->comment_type == \"trackback\" || $comment->comment_type == \"pingback\" || ereg(\"<pingback />\", $comment->comment_content) || ereg(\"<trackback />\", $comment->comment_content)) { ?>
<? } ?>
<?php endforeach; ?>Og så har jeg bare styles som jeg gjorde med kommentarerne.
Ja, nogen styler deres egne svar, så de er tydelige i kommentarerne. De har måske en anden baggrundsfarve. Det har jeg selv overvejet.
Med pingback kunne det være ret smart at bruge en baggrund, hvor der står pingback som vandmærke.
Jeg har så det lidt modsatte problem. Vil gerne have pingbacks til mig selv! Men det lader det til at Wordpress ikke vil? Den har gjort det tidligere men der må være sket noget... Har slået pings til og det funker bare ikke.
Ex. Mit post om "Værdien af passive relationer". Her linker jeg til et tidligere post om "Værdien af relationer?". Pings er slået til begge steder, så den burde vel bare gøre det automatisk??
Nå, nu har jeg rodet en del med de der pingbacks. Og, det er gået fra at være et mindre irritationsmoment til at være et stort problem! Jeg kan sagtens lave "eksterne" pings til andre blogs, men den opretter dem ikke internt når jeg linker til egne indlæg.
Kan det have noget at gøre med mine plugins? Akismet måske, hvis den ser dem som spam?
Eller har det noget at gøre med min opsætning af links... Altså at jeg har sat dem op til at være dato&navn, jf. http://www.kriisp.dk/2007/07/28/forskning-i-kreativitet/ ?
Eller mit tema?Kan se på wordpress.org at jeg ikke er den eneste med problemet: http://wordpress.org/support/topic/103492
Der er én her der siger:
"I also had a problem on receiving pings. It turned out that mod_security blocked access to xmlrpc.php. I have added this to my .htaccess file:<Files xmlrpc.php>
SecFilterInheritance Off
</Files>Nu er jeg lidt kode-analfabet så vil lige høre om det er OK at smide ind? Og, evt. hvor jeg kan paste det ind i .htacces filen?
Jeg roder videre med mine pingbacks. Har nu opdaget at et indlæg jeg skrev så sent som 27. april (weblog nyt) virkede fint med ping til et ældre indlæg (Fremtidstrend: sample). Spekulerer lidt over hvad der er ændret fra dengang til nu, siden den ikke gider pinge mere?
Et mindre problem som måske kan hænge sammen med det overordnede problem, er at foregående ping ikke bliver vist helt rigtigt... i hvert fald står der:
[...] som jeg synes ligger godt i tråd med hvad jeg tidligere har skrevet om fremtidstrenden SAMPLE (simple, yet advanced). var sc_project=2474366; var sc_invisible=0; var sc_partition=24; var [...]
De sidste par linier med "var sc..." aner jeg ikke hvad betyder, men er ret sikker på at de ikke skal være der?? :-)
Har du spurgt i codexet?
Jeg tror måske, at et plugin laver balladen. Hele balladen.
Kan du lige kort uddybe hvad du mener med at spørge i "codexet"? :-)
Hmm, og hvis nu jeg vil teste din teori omkring plugins, kan jeg så gå ind og koble alle plugins af - hvorefter jeg redigerer et af de indlæg som bør pinge et andet, gemmer det - og ser om der dukker et ping op?
Eller er der noget andet jeg skal være opmærksom på?Skrevet 17 years siden # -
Nå, nu prøvede jeg at de-aktivere alle plugins, hvorefter postede et indlæg hvori jeg linkede til to af mine tidligere indlæg. Intet pingback... så lader altså ikke til at det er plugins som er skyld i miseren?
Andre gode råd, forslag eller lignende???!!Skrevet 17 years siden # -
Spørge i codex'et vil sige at spørge her:
http://wordpress.org/search/pingback+to+self?forums=1
Jeg har søgt på "pingback to self".
Spørge i codex'et vil sige at spørge her:
http://wordpress.org/search/pingback+to+self?forums=1
Jeg har søgt på "pingback to self".Hvis jeg lige må indskyde en kommentar, så er det lidt misvisende at sige at han skal spørge i codex'et (findes på codex.wordpress.org), som jo er en samling af statisk information. Det skulle nærmere være "spørg i det officielle forum" :)
Nåja, det er da mere rigtigt ;o)
Prøv evt. No Self Ping
Mvh. Martin
Nope, finten er at jeg virkelig gerne vil have "self pings". Men jeg får bare ikke nogle uanset hvor meget jeg linker til mine tidligere indlæg. Ret irriterende!
Har skrevet i forummet på wordpress.org men afventer stadig svar. Og kan se at der er en del der har samme problem og har haft det i ganske lang tid, såe... Kan jo være det pludselig kommer til at virke når der kommer en ny opdatering, jeg installerer et nyt plugin, skifter tema eller noget helt andet. Vi får se...
Men alle forslag til forsøg jeg kan gøre er yderst velkomne :-)
Fair nok.
Men det var vist det, som det indledende spørgsmål her i tråden gik ud på.Mvh. Martin.
Helt rigtigt.
Kunne da egentlig også være jeg skulle prøve det plugin. Hvem ved, kan jo være det fikser mine manglende pingback... altså hvis nu jeg aktiverer det - og derefter de-aktiverer det...
Yes, jeg er ude på overdrevet i mine forsøg på at få det til at virke ;-)Skrevet 17 years siden # -
Har nu opdaget at et andet af mine wordpress sites har samme problem med manglende interne pingbacks. Så jeg tænker at synderen kan skyldes:
1) Temaet som er det samme begge steder: Itheme af N-design studios. Har prøvet at søge om der er flere der oplever samme problem, men har ikke kunne finde noget afgørende...
2) Udbyderen som i begge tilfælde er B-one? Det skal dog bemærkes at det har virket tidligere - men de kan jo have lavet opdateringer eller noget lignende?
Nogle der har erfaringer enten med udbyderen eller med temaet? Så jeg måske kan udelukke nogle af dem?
Kom i tanke om at jeg havde en ny-installeret wordpress i et subdomæne. Den kører kubrick og har ingen plugins installeret hvorfor den burde være perfekt at teste på.
Pingbacks virker heller ikke her! Men har fået interne trackbacks til at fungere + de fungerer på min hovedblog nu. Så langt så godt :-D
Men det med de interne pingbacks må vel skyldes noget ved B-one, så? Eller også gør jeg noget helt forkert?
Skrevet 17 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.