Jeg har lige opdateret til 3.01, menuerne i den øverste bjælke på hjemmesiden er forsvundet. afdk.dk - hvordan får jeg det opdateret rigtigt igen, så de vises normalt igen? Jeg kan se det hele når jeg er logget ind..Men hvordan genskabes det når siden er online på nettet?
Problemer med menuer efter opdatering
(24 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 1 year siden #
-
Ved ikke hvad der er gået galt, men Prøv at lave en menu selv og se om ikke det funker
http://afdk.dk/wp-admin/nav-menus.php
Mvh John
http://www.wordpresstema.dkSkrevet 1 year siden # -
Det lyder godt, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det...
Skrevet 1 year siden # -
Jeg har nu ikke brugt det men blot testet det.
Her et billede af admin menu delen. Regner med at det ser nogenlunde lig ud hos dig.
Prøv dig frem.
Hvis den nye menu heller ikke kommer frem er der noget andet galt.
Hvis jeg kigger i din kode er der ingen menu overhovedet så jeg ved ikke hvad er gået galt.Du har ikke en backup fra før du opdaterede WP ? kan måske bruge menu koden så
Skrevet 1 year siden # -
kik under "udseende" -> "Editor"
Helt ude til højre vælger/klikker du på filen "header.php"skriv det du finder mellem
<ul id="menu"> </ul>her: (husk at skrive de der små skæve ' tegn)
Owner @ http://oneconsult.dk & https://recreative.dk
WP CodeGeek @ http://deals.dk & http://cphcloud.comSkrevet 1 year siden # -
@maxemil
skriv det du finder mellem
<ul id="menu">
Den er tom
Skrevet 1 year siden # -
John, ja det kan jeg se.. det er jo derfor pohoje skal paste koden fra header.php :)
Skrevet 1 year siden # -
OK klart
Skrevet 1 year siden # -
Jeg er webmaster og lægger tingene ind på afdk.dk - det er ikke mig der har konstrueret siden, det skylder jeg selvfølgelig at sige..Det er sikkert årsagen til at jeg ikke kan komme ind på menuen som du henviser til John...
Når jeg går ind på header-img.php
ser den således ud<?php
/**
* @package WordPress
* @subpackage Default_Theme
*//** @ignore */
$img = 'kubrickheader.jpg';// If we don't have image processing support, redirect.
if ( ! function_exists('imagecreatefromjpeg') )
die(header("Location: kubrickheader.jpg"));// Assign and validate the color values
$default = false;
$vars = array('upper'=>array('r1', 'g1', 'b1'), 'lower'=>array('r2', 'g2', 'b2'));
foreach ( $vars as $var => $subvars ) {
if ( isset($_GET[$var]) ) {
foreach ( $subvars as $index => $subvar ) {
$length = strlen($_GET[$var]) / 3;
$v = substr($_GET[$var], $index * $length, $length);
if ( $length == 1 ) $v = '' . $v . $v;
$$subvar = hexdec( $v );
if ( $$subvar < 0 || $$subvar > 255 )
$default = true;
}
} else {
$default = true;
}
}if ( $default )
list ( $r1, $g1, $b1, $r2, $g2, $b2 ) = array ( 105, 174, 231, 65, 128, 182 );// Create the image
$im = imagecreatefromjpeg($img);// Get the background color, define the rectangle height
$white = imagecolorat( $im, 15, 15 );
$h = 182;// Define the boundaries of the rounded edges ( y => array ( x1, x2 ) )
$corners = array(
0 => array ( 25, 734 ),
1 => array ( 23, 736 ),
2 => array ( 22, 737 ),
3 => array ( 21, 738 ),
4 => array ( 21, 738 ),
177 => array ( 21, 738 ),
178 => array ( 21, 738 ),
179 => array ( 22, 737 ),
180 => array ( 23, 736 ),
181 => array ( 25, 734 ),
);// Blank out the blue thing
for ( $i = 0; $i < $h; $i++ ) {
$x1 = 19;
$x2 = 740;
imageline( $im, $x1, 18 + $i, $x2, 18 + $i, $white );
}// Draw a new color thing
for ( $i = 0; $i < $h; $i++ ) {
$x1 = 20;
$x2 = 739;
$r = ( $r2 - $r1 != 0 ) ? $r1 + ( $r2 - $r1 ) * ( $i / $h ) : $r1;
$g = ( $g2 - $g1 != 0 ) ? $g1 + ( $g2 - $g1 ) * ( $i / $h ) : $g1;
$b = ( $b2 - $b1 != 0 ) ? $b1 + ( $b2 - $b1 ) * ( $i / $h ) : $b1;
$color = imagecolorallocate( $im, $r, $g, $b );
if ( array_key_exists($i, $corners) ) {
imageline( $im, $x1, 18 + $i, $x2, 18 + $i, $white );
list ( $x1, $x2 ) = $corners[$i];
}
imageline( $im, $x1, 18 + $i, $x2, 18 + $i, $color );
}//die;
header("Content-Type: image/jpeg");
imagejpeg($im, '', 92);
imagedestroy($im);
?>Præcis hvor er det så at <ul id="menu"> skal sættes ind, det kan jeg ikke umiddelbart se?
Jeg er selvfølgelig meget glad for den hjælp I allerede har givet mig, og jeg håber da at siden kan komme op rigtig igen... Desværre har min administrator ikke svaret tilbage endnu, pt. er der ikke mange som har brokket sig endnu, over de manglende menuer i bjælken øverst og dermed manglende funktionalitet på siden...Skrevet 1 year siden # -
Du har vist header-img.php, har du også en header.php ?
Skrevet 1 year siden # -
ja den er her...
<?php
/**
* @package WordPress
* @subpackage Default_Theme
*/
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" <?php language_attributes(); ?>><head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type'); ?>; charset=<?php bloginfo('charset'); ?>" /><title><?php wp_title('«', true, 'right'); ?> <?php bloginfo('name'); ?></title>
<script type="text/javascript">
<!--
function MM_preloadImages() { //v3.0
var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}function inputFocus(thefield){
if (thefield.defaultValue==thefield.value)
thefield.value = ""
thefield.style.color = "#000000";
}function returnMe(formfield){
if (formfield.value=="")
formfield.value = formfield.defaultValue;
formfield.style.color = "#999999";
}
//-->
</script><link rel="stylesheet" href="<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?>" type="text/css" media="screen" />
<link rel="pingback" href="<?php bloginfo('pingback_url'); ?>" /><style type="text/css" media="screen">
#headerimg {
background-image: url(<?php bloginfo('siteurl'); ?>/wp-content/uploads/topbillede.jpg);
}#header-inner {
background-image: url(<?php bloginfo('template_directory'); ?>/images/bred-bund.png);
}#menu-spacer {
background-image: url(<?php bloginfo('template_directory'); ?>/images/bred-top.png);
}#menutop {
background-image: url(<?php bloginfo('template_directory'); ?>/images/topmenu.png);
}#menubund {
background-image: url(<?php bloginfo('template_directory'); ?>/images/topmenu-bund.png);
}#level2nav {
background-image: url(<?php bloginfo('template_directory'); ?>/images/bred-top.png);
}#level3nav {
background-image: url(<?php bloginfo('template_directory'); ?>/images/level3bund.png);
}#level3top {
background-image: url(<?php bloginfo('template_directory'); ?>/images/level3top.png);
}#searchform #searchsubmit {
background-image:url(<?php bloginfo('template_url'); ?>/images/point.jpg);
}#searchsubmit:hover {
background-image:url(<?php bloginfo('template_url'); ?>/images/point_h.jpg);
}#s {
background-image:url(<?php bloginfo('template_url'); ?>/images/soegefelt.jpg);
}#rekruttering {
background-image:url(<?php bloginfo('template_url'); ?>/images/groenboks.jpg);
}</style>
<?php if ( is_singular() ) wp_enqueue_script( 'comment-reply' ); ?>
<?php wp_head(); ?>
</head>
<body <?php body_class(); ?>>
<div id="page"><div id="header">
<div id="menutop"><div id="menubund">
<?php get_search_form(); ?>
<ul id="menu">
<?php wp_list_pages('title_li=&depth=1'); ?></div></div>
<div id="headerimg">
<div id="header-inner">
<div id="menu-spacer"><?php if (is_page()) { ?>
<?php
$current = $post->ID;
$parent = $post->post_parent;
$get_grandparent = get_post($parent);
$grandparent = $get_grandparent->post_parent;
$get_greatgrandparent = get_post($grandparent);
$greatgrandparent = $get_greatgrandparent->post_parent;
if($greatgrandparent)
$children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$greatgrandparent."&echo=0&depth=1");
if($grandparent)
$children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$grandparent."&echo=0&depth=1");
else if($post->post_parent)
$children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->post_parent."&echo=0&depth=1");
else
$children = wp_list_pages("title_li=&child_of=".$post->ID."&echo=0&depth=1");
if ($children) { ?>
<div id="level2nav">
<ul id="level2kant">
<?php echo $children; ?></div>
<?php } ?>
<?php } else if (is_home()) { ?>
<div id="level2nav">
<ul id="level2kant">
<?php
wp_list_categories('orderby=order&title_li=&depth=1&child_of=10');
?></div>
<?php } else if (is_archive() || is_single()) { ?>
<div id="level2nav">
<ul id="level2kant">
<?php
$catsy = get_the_category();
$myCat = $catsy[0]->cat_ID;
wp_list_categories('orderby=order&title_li=&depth=1&child_of=10¤t_category='.$myCat);
?></div>
<?php } ?>
</div>
<h1>/"><?php bloginfo('name'); ?></h1>
</div>
</div>
</div>Skrevet 1 year siden # -
Du har bla et entry med følgende kode..
wp_list_categories('orderby=order&title_li=&depth=1&child_of=10');For det første kan du ikke "orderby=order", det er 2 forskellige argumenter.
orderby kan være = ID, name, slug, count eller term_group.
order kan være ASC eller DESC.Men måske dit problem er relateret til
"&child_of=10"
Hvis din kategori har fået skiftet nummer, fra 10 til noget andet...Prøv evt at se om den kategori du vil vise, har nummer 10.
Hvordan finder du kategori nummer:
Logind :)
Til venstre trykkes på "Indlæg" (som så folder sig nedad)
Tryk på "kategorier"
Til højre. Hover/lad musen være over den kategori det drejer sig om..
og se i browserens status (nederst til venstre) om der står "&tag_ID=10" til sidst i urlen.puha.. :)
Skrevet 1 year siden # -
Jeg har så vidt jeg har forstået det, ikke rettigheder til at se den side..
Skrevet 1 year siden # -
Jeg er skuffet over at man laver en opdatering, som ikke bare kan implementeres uden at dele af sitet forsvinder, det er da ikke særlig smart. Dvs. alle webmastere rundt omkring de er på herrens mark så snart der er opdatering, den skal da bare installeres og så kører vi videre....det er ikke rimeligt...
Skrevet 1 year siden # -
Jeg er skuffet over at man laver en opdatering, som ikke bare kan implementeres uden at dele af sitet forsvinder, det er da ikke særlig smart.
Problemet (som jeg ser det ) ligger ikke ved WP da flertallet jo ikke har problemer overhovedet når de opdaterer.
Tror nærmere at mange af de Themes og diverse plugins folk finder der tit er rigtigt flotte og smarte ikke leverer den nødvendige og korrekte valide kode.
Tager vi din aktuelle side, er der alene på forsiden 30 kodefejl, og da Wordpress pr default leveres med fejlfri (X)HTML og CSS kode klan det som jeg ser det ikke være Wordpress fejl.
har ikke nærlæst kodefejlene, og kan ikke sige at det er fejlen, men blot et eksempelSkrevet 1 year siden # -
@Pohoje:
Problemet er faktisk, at WordPress er blevet for nemt at opdatere. Det vil sige, at det ofte ikke er teknisk kyndige, der opdaterer det, så hvis noget fejler, så har man et problem, som man (måske) ikke kan løse.
Førhen var WordPress lidt sværere at opdatere, så der var man nødt til at vide hvordan eller lade være. Sidstnævnte er jo så en ulempe i forhold til sikkerhed.
Som både John og Maxemil2 på, så er der nogle problemer med det tema, du bruger, og i øvrigt har jeg ikke hørt om den fejl, du oplever, før. Altså at et tag simpelthen forsvinder.
Men der er kommet nogle ganske fine forslag til, hvordan du løser dit problem. Hvis din webmaster ikke kan løse det, så må du jo vende tilbage. Du kunne jo overveje om ikke det manglende tag skal erstattes af en pladsholder til WordPress' nye menu-funktion i stedet.
Skrevet 1 year siden # -
Ja det hælper mig desværre ikke så meget.
"Altså at et tag simpelthen forsvinder" - der er sådan set intet forsvundet back in, der kan alt ses, det virker da underligt hvor fejlen så er?Skrevet 1 year siden # -
Er det altid kun administratorer den kan opdatere sitet?
"&child_of=10"
Hvis din kategori har fået skiftet nummer, fra 10 til noget andet...Det synes ikke at være tilfældet..
Flere forslag ?
Skrevet 1 year siden # -
Har du ikke fået det (rettede) tag tilbage på plads endnu?
Der er kommet flere forslag.
Og der var også noget med, at du skulle lade din webmaster kikke på det.
Skrevet 1 year siden # -
hmm... ja det er jo rent gætteri..
<?php wp_list_pages('title_li=&depth=1'); ?>depth=1 betyder at den kun viser aller øverste niveau af sider (pages).
Hvis du har fået smidt dine sider ind i under en anden, så vises de ikke.Alternativt
Kontroler at dine Sider (pages) ikke er sat til "kladde" (draft), hvis de er det, vises de ikke.Og kontroller også, at "synlighed" ikke er sat til "privat".
Skrevet 1 year siden # -
Min administrator sidder pt. i Japan under besværlige it-mæssige forhold...
Kan jeg som webmaster se
Alternativt
Kontroler at dine Sider (pages) ikke er sat til "kladde" (draft), hvis de er det, vises de ikke.Og kontroller også, at "synlighed" ikke er sat til "privat".
Eller er det kun som admin - man kan det, eller kan du forklare mere specifikt hvor det gøres?
Skrevet 1 year siden # -
Jeg har nu fået løst problemet med siden, tak for de forskellige indslag...
Jeg er ikke selv klar over hvordan det er sket, men mon ikke vores administrator har klaret det...Skrevet 1 year siden # -
Det kunne være rigtig rart at vide, hvad der blev rettet, da ingen har hørt om det problem før.
Skrevet 1 year siden # -
Du har selv sagt hvad problemet var Mark.
"Problemet er faktisk, at WordPress er blevet for nemt at opdatere. Det vil sige, at det ofte ikke er teknisk kyndige, der opdaterer det, så hvis noget fejler, så har man et problem, som man (måske) ikke kan løse."
Skrevet 1 year siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question