Hej alle
Jeg er i gang med en galleri side til en fotografstuderende og den volder mig en del mystiske problemer.
Da siden skal være ultra simpel (og fordi dette er mit første wordpress-design) har jeg lavet en opbygning der bruger kategorierne til at danne menu-strukturen.
Siden kan ses her: lortelort.dk/wordpress
index.php viser således nyeste indlæg og den tilhørende kategori (Der kommer "next" og "previous" knapper til at bladre mellem billederne i den pågældende kategori.
Problemet er imidlertid ikke at få vist kategorierne, eller indholdet.
I chrome og firefox danne wp_list_cats() ikke links (medmindre jeg slet ikke styler den og får den horizontal som den er nu)
I IE derimod danner den links der virker, men kategorierne er blevet rykket ind på siden.
Jeg er klar over at det muligvis er et css problem, men jeg har efterhånden brugt så lang tid på at søge på nettet uden held, at jeg vil prøve her.
Ydermere bruger jeg nu funktionen wp_list_cats() istedet for wp_list_categories() da førstnævnte ikke tager overskriften "kategorier" med. Resultatet er dog det samme uanset hvilken funktion jeg kalder menuen med.
Jeg kalder menuen med følgende kode:
<div id="wrapper">
<div id="header">
<div id="navmenu">
<?php wp_list_cats(); ?>
</div>
</div>
index.php
</div>
og min css til menuen ser således ud:
#navmenu {
padding: 240px 0 0 0;
float: left;
}
#navmenu ul {
padding: 0;
list-style-type: none;
list-style-image: none;
font-size: 18px;
display: inline;
}
#navmenu ul li {
display: inline;
padding: 0 20px 0 0;
}
#navmenu a {
text-decoration: none;
}
#navmenu a:hover {
color: #9900a7;
}
Jeg håber der er en der kan se fejlen, og at den er vildt simpel :-)
På forhånd tak
Erik