Kære WordPress DK Forum
Jeg er stødt ind i et problem, som jeg håber nogen kan hjælpe med. Jeg tror det er kommet efter seneste store WordPress-opdatering til version 3.3, for problemet har ikke altid eksisteret. I hvert fald har det forandret sig i Internet Explorer.
På min blog ”Strøtanker om bæredygtighed” bruger jeg en del sænket skrift, som i CO2, NO2 osv, – hvor totallet er mindre og lavt placeret i forhold til grundlinjen.
Indtil for nylig har jeg opnået dette ved at sætte sub tags omkring: CO<sub>2</sub>. Så fik man automatisk en lavere placering af et mindre to-tal eller hvilke tegn, man nu havde sænket – i hvert fald i Internet Explorer, som jeg bruger til daglig.
Men på det seneste bliver tallene blot sænket uden at blive formindskede, totallet i eksempelvis CO2 ser stort og klodset ud og gør teksten mindre letlæst.
Se for eksempel dette indlæg: http://www.jenshvass.com/blog/2012/01/12/kina-paa-vej-med-co2-afgifter/
Hvis jeg ser samme side i Google Chrome, så får man stadigvæk formindskede tal, mens Firefox også viser store totaller, men med en mindre sænkning. Så der er tale om tre forskellige visninger af samme situation.
Er der nogen, som har et bud på, hvordan man retter dette op, så det fremstår ens og med mindre, let forsænkede tal?
Hvis jeg skal rette det op i hele bloggen (+750 indlæg) er der tale om flere tusinde forekomster. Derfor vil jeg meget gerne høre, om der findes en ”søg og erstat”-funktion, hvor man kan lave sådanne ændringer systematisk i alle indlæg.
Og før vi finder individuelle løsninger, var det også godt at vide, om det er noget, som centralt bliver rettet op igen.
På forhånd en varm tak for al hjælp,
Jens