Når jeg i mine "Indstillinger" -> "Læsning" sætter "Blogsider viser højst" til 3 og nederst i "For hvert indlæg, vis" markerer "Resume", vises hele indlægget alligevel på min blog...?
Jo, jeg har skrevet et resumé i hvert eneste indlæg...
Når jeg i mine "Indstillinger" -> "Læsning" sætter "Blogsider viser højst" til 3 og nederst i "For hvert indlæg, vis" markerer "Resume", vises hele indlægget alligevel på min blog...?
Jo, jeg har skrevet et resumé i hvert eneste indlæg...
kig engang i index.php for dit tema
hvis du kan se følgende:
< ?php the_content(); ?>
så ret det til
< ?php the_excerpt(); ?>
du kan åbne en editor i Administrationspanel /Udseende /Editor og rette online
Jeg kan finde følgende:
<?php the_content(''); ?>
- er det den?
ja
ret til the_excerpt('Læs mere')
'læs mere' teksten, hvis dit tema skriver på engelsk
Alternativt kan du bruge "more" tagget i wordpress editor, så er du selv herre over hvad og hvor meget der skal med i resume'et
Det ligner et stk A4 som har en stiplet linje i midt/top. den knap klikker du bare på der hvor resume'et skal slutte.
De bedste hilsner
Morten.
Fidusen med at skrive i uddragsfeltet er at man så kan skrive uafhængigt af, hvad der står i selve blog-posten.
@ Morten:
Din idé med at smække "et tvungen linjeskift" ind, virker for den sags skyld helt fint, men jeg er mere interesseret i selv at kunne forfatte min teaser - som 'boldt' også er inde på...
@ boldt:
Deter noget pusserløjerligt noget det her, for nu er <?php the_content(''); ?> - væk, og jeg kan kun finde <?php the_content(__('Læs hele historien her »', 'kubrick')); ?> - og som kun har effekt når jeg benytter Mortens idé...
Hvis alligevel udskifter ovenstående med < ?php the_excerpt(); ?> - så går der totalt ged i kallorius...
du bliver nød til at fortælle hvilket tema du bruger.
hvad sker der hvis du kun udskifter funktionsnavnet men beholder "indmaden", altså
< ?php the_content(__('Læs hele historien her »', 'kubrick')); ?>
?
Så er det går kage i det...
Jeg bruger "WordPress Default 1.6 af Michael Heilemann"
Du kan se den på jeanjensen.dk
- eller rettere; der vises KUN min teaser...
- hvis jeg retter content til excerpt
I index.php står:
< div class="entry">
< ?php the_content(__('Read the rest of this entry »', 'kubrick')); ?>
< /div>
erstat med dette:
< div class="entry"><?php the_excerpt(); ?>< p>< a href="<?php the_permalink() ?>" title="< ?php the_title(); ?>">Læs mere...< /a>< /p>< /div>
(der er nogle mellemrum efter < i ovenstående ellers kvæler forum koden)
SUPER !!!
Du er en knag; det virker 100 % efter hensigten! TAK!
Du skal være logget ind for at skrive.