Roder stadig med at få WP til at virke ordentligt.
Problemerne skyldes, bortset fra fejl40, vistnok at serveren er uhensigtsmæssigt/forkert sat op:
Den meget venlige supporter skrev:
"Vi har nu ændret ejerskabet for mappen "uploads/2007", så det burde virke nu.
Problemet skyldes at filer/mapper oprettet af php-script bliver ejet af den bruger Apache kører med på webserveren."
Supporteren hævder så også nu, at jeg bare selv kan gå ind og oprette og rette foldere, når der er brug for det. Ja, det kan jeg godt, men for mig lyder dette fuldstændig uacceptabelt, da jeg når som helst kan støde på problemer.
Er det mod_security eller andre (manglende)funktioner, der ikke er sat optimalt i forhold til WP??
rettigheder og serveropsætning
(6 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 19 years siden #
-
Hvilken udbyder er det?
Du skal jo bare sætte dine mapper op én gang for alle. Faktisk behøver du jo kun én mappe, f.eks. standarmappen 'Uploads'. Så skal du fjerne fluebenet under 'Indstillinger' > 'Diverse', hvor der står "Organiser mine uploads i måneds- og årsbaserede mapper".
Så skal du ikke skænke mapperettigheder flere tanker. Det gør jeg i hvert fald ikke.
Skrevet 19 years siden # -
Nu mente jeg med mit spørgsmål om det var mig, der havde særlige problemer pga. serveropsætningen. Altså om serverhosteren kunne/skulle sætte php/mysql op på en mere anvendelig måde i forhold til WP.
Ellers kan jeg jo frygte, at jeg hver gang, der installeres noget nyt, skal ind og rette i servertilladelser.mvh per
Faktisk er det med server rettigheder noget spøjst noget,
du får faktisk ikke direkte adgang til filerne på servern, når du skriver http://www.domæne.dk
men det du får er det server har smid efter dig...Dvs, slår du op på http://www.dinside.dk beder du server om din index, serveren gå ind og læser din index.php og giver dig indholde af siden i Html kode.
Serveren administerer siden og delere ud alt efter hvad der bliver spurgt om..dette er self kun på script siden men så længe det heder .php er det ikke noget problem.
folder har samme restriktioner at det kun kan læses af admins... dvs at ingen vil kune kommeind og se din admin side uden password.
så din config.php er sikker...Hvad angår mappe rettigheder så er jeg ikke så nær vøs.. i yderste konsekven vil du skulle oploade databasen igen (sker generelt ikke)...
de vil ikke kunne smader serveren da det kun er HTML folderer der er adgang til.så tag backup, din host kan gå ned en solformørkelses søndag :)
Hvad and går din host, tror jeg ikke du skal gøre dig de stor for håbninger, om at det bliver WP venligt der er masser af CMS systemer der ude som er gratis, og som ikke benøtter samme struktur som Wp...
Chmod på 777 er ikke sikkert...
men prøv denn artikel http://www.samdevol.com/wordpress-troubleshooting-permissions-chmod-and-paths-oh-my/
håber det hjalp ReevsSkrevet 19 years siden # -
reevs: den artikel du henviser til forklarer udmærket, at det åbenbart er nødvendigt selv at danne og tilrette foldere, når man bruger måneds- og årsbaserede mapper. Det ville jeg da meget gerne være fri for. Der er bare det problem? at hvis man ønsker at læse flere posts fortløbende, uden hele tiden at skulle vælge en ny post med musen, er måneder smart - eller er det mulig at vælge flere af gangen uden måneder??
mvh per
Det med mapperne har kun noget at gøre med dine uploads. Det her intet med indlæggende at gøre. Og som førnævnt så slå den månedsbaserede funktion fra. Der sker jo ikke noget ved at have alle dine uploads liggende i den samme mappe.
Jeg forstår ikke helt det med at læse flere indlæg fortløbende. Du bestemmer selv hvor mange indlæg, du vil have på forsiden og et arkiv i f.eks. din sidebar kan du indstille på mange måder:
Skrevet 19 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question