Jeg har en blog, der bruges til medlemmer af en forening. Bloggen er lukket for offentligheden med adgangskode.
Jeg kunne tænke mig at medlemmerne bliver adviseret, når jeg opdaterer bloggen - primært på sider (ikke indlæg), så de ikke behøver tjekke bloggen for opdateringer. Har nu brugt hele dagen på at blive klogere på RSS feeds, men synes ikke rigtig jeg kan få det til at fungere på den lukkede side.
Jeg har en anden blog http://www.g-heslou.dk og den har jeg fået til at sende info til google-readeren når jeg opdaterer indlæg, men ikke sider.
Kan nogen hjælpe med at belyse emnet yderligere:
1) er det ikke muligt at anvende RSS på en adgangskodebeskyttet blog?
2) er det ikke muligt at anvende RSS på sider, men kun på indlæg?
RSS feeds på blog med adgangskode
(3 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 16 years siden #
-
1. Jo, i al fald hvis man bruger fx pluginnet Registered Users Only. Men du skal bare være opmærksom på, at du så ikke reelt har adgangsbeskyttelse. Ideen i feeds er jo, at klienten trækker feedet. Derfor skal der i sagens natur være adgang udefra. Jeg ved faktisk ikke, om der findes plugins, der kan lave adgangskontrol på feeds.
2. Jeg tror ikke, det er indbygget i WP, men det burde være muligt at programmere sig ud af det, og hvis det er muligt, så er der en stor sandsynlighed for, at en allerede har gjort det. Jeg kan dog bare ikke lige helt se, hvorfor man skulle. Designfilosofien i WP er jo, at sider er statisk information - sådan da, da man jo kan redigere i det.
Men prøv at gå på wordpress.org/extend/plugins og søg på rss eller feeds eller user access. Så kan du få et indtryk af, hvad der findes.
Skrevet 16 years siden # -
Tak for svaret Georg.
Det er Registered Users Only jeg bruger. Det er pænt af dig at gøre opmærksom på at der ikke er reel adgangskodebeskyttelse hvis jeg bruger RDD Reed, men siden kan jo netop ikke ses af offentligheden da jeg har valgt søgemaskiner fra, så man skal vel vide at siden er der for at kunne sætte den ind i sin RSS reader?
Jeg vil lige påpege at jeg er helt grøn mht RSS
3) Ved du om der nogensteder står beskevet RSS for Dummies ;-)
4) Ved du om der er noget særligt jeg skal sætte op for at det bliver muligt at anvende RSS feed?
Når jeg vælger linket Indlægs-RSS angives følgende:
Safari kan ikke åbne siden “feed://xxxx.dk/xxxx/wordpress/?feed=rss2”. Fejl: “Feeden kunne ikke indlæses, fordi indholdet ikke er i et kendt feed-format.” (PubSub:2) Vælg Safari > Rapporter fejl til Apple, noter fejlnummeret, og beskriv, hvad du gjorde, før denne besked blev vist.
Jeg tror bare ikke det har noget med Safari/Apple at gøre, da jeg ikke har problemer med at vælge Entries (RSS) på WordPress.dk - her får jeg nok så fint vist et feed: feed://wordpress.dk/feed/
Skrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not resolved