Kære jer
Jeg har et ældre wordpress website, som jeg gerne vil udskifte med en one-page-scroller. Jeg har fundet et passende theme og kan selv lave opsætningen. Det eneste, jeg simpelthen ikke kan greje er, hvordan jeg kan lave det nye website færdigt, mens det gamle stadigt er synligt på domænet? Jeg er ikke programmør kyndig, men plejer at kunne tilegne mig viden fra youtube etc. Håber der er een her, der kan hjælpe mig.
Kh Maria
Se nuværende website mens jeg laver et nyt?
(4 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 9 years siden #
-
Maria,
Nok de 3 nemmeste muligheder for dig, er følgende:
- Opret et ”staging” site og færdiggør den nye hjemmeside på et subdomæne (staging.example.com) eller et nyt domæne. Derefter erstat den gamle hjemmeside med den nye når du er færdig.
- Installér DesktopServer udviklingssoftwaret (gratis version) på din computer, så kan du oprette en lokal installation af WordPress på din PC og lave den nye hjemmeside færdig der inden du erstatter den gamle hos webhotellet.
- Nok unødvendigt i dit tilfælde: En kombination af nr. 1 og 2. Flyt siden fra DesktopServer til staging side for at teste at det hele virker hos dit webhotel, så flyt fra staging til at erstatte din gamle side.
Til selve migrærings- og erstatningsprocessen, kan du enten bruge DesktopServers officielle migration plugin (undtaget hvis du følger mulighed nr. 1) eller bruge Duplicator plugin'et.
Begge plugins håndterer skift af domænenavnet, forbindelsen til ny database, og skift af URL adresser i databasen.
Jeg kan anbefale dette Udemy videokursus, der lærer dig at installere og bruge DesktopServer (DS) på din PC. Du lærer også at bruge både DS plugin'et og Duplicator til at flytte dit website fra PC'en til dit webhotel. Det modsatte gælder også: du lærer at hente dine hjemmesider ned til PC'en fra webhotellet, skulle du få brug for det en dag.
Mvh. Nichlas Brandon
WP ninja @ https://cuefox.comSkrevet 9 years siden # -
Tak for dit uddybende svar og links, Nichlas.
Jeg har faktisk også et domæne med tilhørende webhotel, som jeg ikke bruger. Så planen bliver nok at bygge siden op der og så efterfølgende flytte den.Skrevet 9 years siden # -
Det var så lidt, Maria.
Lyder som en god plan. Så kan du i hvert fald fokusere på at bygge den nye side op inden du går i krig med migræringen. :-)
Skrevet 9 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question