Hej med jer
Jeg har i 4-5 år kørt på Wordpress systemet (tror jeg det endte med at blive), men fik for 1½ år siden et tilbud om at komme i gruppe med en række andre websites, som krævede et flyt af alt indhold over på deres CMS system. Dette samarbejde har i dag ophørt, og mit alternativ til at fortsætte er så, at gå tilbage til mit gamle WP site. Men.
Siden den gang, er der kommet en virus kode ind. Formentlig via et plugin. Så når jeg forsøger at tilgå mit site, blokerer mit antivirus for adgang til sitet. Ligeledes når jeg henter filerne ned fra FTP, så kommer advarslen.
Jeg kan dog godt tilgå mit site via wp-admin.
Min tanke er, hvordan jeg får startet det her op igen.
Jeg forestiller mig en af to måder:
1: Jeg får på en eller anden måde (måske via et plugin), eksporteret alt mit indhold i form af artikler og billeder mv., og så får jeg sat en ny frisk installertion op og får efterfølgende importeret mit indhold hertil igen.
2: Jeg får fundet ud af (via en programmør som sikkert vil have penge for det), hvor denne virus gemmer sig. Så får jeg den fjernet, og det tager nok en del tid og penge - penge jeg ikke har.
Er det måden at gøre det på?
Hvordan gøres det?
Eller findes der en anden løsning?
Jeg håber meget på jeres hjælp, for det har afgørende betydning for mit websites fremtid, som jeg ikke ønsker at dræbe.