Hej Wordpressere.
Har i mange år arbejdet med Joomla. Prøvede så wordpress her for et par uger siden og må indrømme at jeg blev meget imponeret. Der er bare utrolig mange fineser som er utrolig velgennemtænkt.
I dag er jeg så stødt på mit første rigtige mysterium som jeg efter 2 timers arbejde stadig ikke kan gennemskue løsningen på.
Når jeg indsætter et billede i en page skalerer den fint i backend, men selvom den er ændret i backend og i html kodens height og width sker der tilsyneladende ingen ændring med billedets størrelse i frontend. Jeg har forsøgt at ændre billedets størrelse på alle tænkelige måder, besøgt siden i flere forskellige browsere og lavet samme ændringer på andre servere.
Lidt ved tilfælde opdagede jeg så endelig at billedet skalerede korrekt hvis jeg aktiverede et andet theme end Tweny Ten - f.eks. "Minimalist 1 af Joey Robinson". Et dyk ned i koden afslørede følgende i Tweny Tens style sheet:
#content img {
height:auto;
margin:0;
max-width:640px;
width:auto;
}
Jeg er en acceptabel programmør men CSS har altid været min svageste side. Ikke desto mindre skalere billederne korrekt hvis jeg udkommentere height og width. Og så er vi endelig fremme ved mit spørgsmål - hvorfor i al verden er den kode der? Og kan det være rigtig at skalering ikke er mulig i wordpresses default theme? Jeg har svært ved at forestille mig at det skulle forholde sig sådan, men jeg har søgt og søgt uden at finde det mindste om emnet.
Jeg håber at der er nogen af jer derude som kan give mig et råd så jeg kan fastholde min ungdommelige forelskelse i Wordpress :)