Jeg kan ikke selv vælge skrifttype i mine indlæg og på mine sider ??
Kan heller ikke vælge skrift størrelse ??
Er det en fejl eller ??
Vh. JOE
Jeg kan ikke selv vælge skrifttype i mine indlæg og på mine sider ??
Kan heller ikke vælge skrift størrelse ??
Er det en fejl eller ??
Vh. JOE
Har du mulighed for at vælge dem i editoren, eller kommer det bare ikke med når du ser dit indlæg?
Hvis du ikke har mulighed for at vælge det i editoren, kan det tænkes, at du har slået det fra. Det kan du vælge under din bruger-profil.
Jeg har ikke knapperne til det i min editor... Og har lige set i min bruger profil.. Men kan ikke se hvad der kan rettes før jeg får mulighed for stor skrift og farvet skrift osv...
Prøv at trykke alt+shift+z. Så kommer der en ekstra formateringslinje frem i Visuel Editoren.
Jeg takker.. Det var lige den jeg skulle bruge... Undre mig over hvorfor den ikke bare er der fra starten...
Det undrer også mig.
WP-udvilkerne går meget op i real-estate på skærmen. Altså hvor meget areal bliver brugt til funktionerne rundt omkring wp-admin, og hvad kan spares væk eller komme til at fylde mindre? Meget prisværdigt, men tingene kan også gemmes for langt væk.
Der er i øvrigt en knap til den udvidede editor. Sidder længst til højre.
Jeg kan heller ikke ændre tekststørrelse eller fonts i mine indlæg, og jeg kan godt få den udvidede editor frem, men der er ingen muligeheder for ændringer dér.
Min blog er [url=http://margretheshjoerne.dk/][/url]
Håber der er nogen, som har gode råd?
Det bedste er faktisk at ændre skriftstørrelse og skrifttype i temaets style.css-fil.
Du har en font-size: 85% under id main (#main) i din style.css. Hvis du vil have en større skrift, så øg dette tal. Om der er uønskede sideeffekter, ved jeg ikke. Jeg kunne ikke lige umiddelbart se nogen. De fleste browsere tilllader i øvrigt også brugerne gøre det individuelt.
Hvis man skal eksperimentere lidt med CSS og den slags, er Firebug en kolossal god hjælp. Jeg har skrevet en lille introduktion til den: http://wordpress.blogos.dk/2009/04/29/firebug-naar-et-tema-vises-forkert/ Man kan også bruge Firebug, selv om ens tema vises rigtigt, men man gerne vil have den anderledes. :-)
Tusind tak for hjælpen, Georg, det hjalp -
Jeg havde en ide om, at det skulle kunne klares når man skrev indlægget og selv kunne vælge skrifttype og størrelse fra gang til gang - men dette her fungerer fint :-)
Det bliver hurtigt noget rod at vælge skrifttype fra gang til gang. Hvis man benytter sig af standart typen (<h1>, <h2>, <h3> og <p>) så kan den styles som man vil gennem sit style-sheet, og ønsker man senere et lidt andet skrifttype/størrelse, så kan man ændre det for alle sider/indlæg i ét huk.
Man kommer også ud i noget rod hvis man senere skifter tema og så ens valgte skrifttype ikke passer ind i det tema, så skal det hele ændres manuelt, hvis ikke man har benyttet standart-klasserne (igen <h1>......, <p>).
Mvh
Jacob
Ja, det har du nok ret i, jakobask - og det blev som jeg havde forestillet mig, så det var jo fint.
Har ikke en brik forstand på at rode i maskineriet, så jeg holder mig til de enkle ting jeg har fået fat i ;-)
Men tak for input, skønt med hurtige og gode svar.
Du skal være logget ind for at skrive.