Det gik nemt, jeg tror allerede at den er der.
jeg har testet på et lille WP som jeg bruger til at kigge på diverse plugin's inden de ryger over på mine rigtige sider.
Sådan installerer du denne plugin:
1) Kopier nedenstående kode over i f.eks. Notesblok og gem med navnet tokat.php
2) Upload til "Din Wordpress"/wp-content/plugin
3) Aktiver
Sådan bruger du denne plugin:
På en side eller post indsættes følgende: [tokat cata="1" catb="2,3,4,5,6"]
hvor cata kun skal indeholde et kategorinummer og catb kan indeholde flere kategorinumre.
(Vil du kun vise uddrag-excerpt- kan du udvide koden til
[tokat cata="1" catb="2,3,4,5,6" excerpt=true]
men dette virker kun hvis du har skrevet et uddrag)
plugin'en returnerer nyeste post, hvor både cata og catb er afkrydset.
Hvad skal jeg bruge den til?
Jeg administrerer en spejderhjemmeside, hvor hver af de 5 afdelinger udgiver mødeprogrammer med forskelligt interval - nogle hver måned andre hver 3.
Disse mødeprogrammer drukner i blandt andre nyheder og da det kun er de nyeste som har interesse vil jeg oprette en side, som kun viser de nyeste.
god fornøjelse
Mikael Boldt
Tilføjelse:
Hvad sker der?? min kode ser helt uoverskuelig ud - jeg har rykket ind og ud forat skabe overblik men det køres i smadder af dette forum selv om jeg har sat code omkring
Koden begynder her:
<?php
/*
Plugin Name: Tokat;
Plugin URI: http://
Description: Med denne plugin kan du offentliggøre den nyest post som er tilknyttet 2 kaotegorier. Tilføj følgende kode i en post eller en side: [tokat cata="1" catb="2,3,4"] hvor tallene refererer til aktuelle kategorier. cata må kun indeholde en kategori, mens catb kan indeholde flere adskilt med ,(comma). Læs mere på http://wordpress.dk/forum/topic/sortering-efter-2-kategorier
Version: 0.1
Author: Mikael Boldt
Author URI: http://
*/
/*
This program is free software; you can redistribute it, modify, or improve as much as you like.
This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY what so ever.
*/
add_shortcode('tokat', 'to_kat');
function to_kat($atts)
{
extract(shortcode_atts(array('cata' => '', 'catb' => '', 'excerpt' => false), $atts));
$category1 = explode(",",$cata) ;
$category2 = explode(",",$catb) ;
$tring="";
$query1 = mysql_query("SELECT object_id FROM wp_term_relationships WHERE term_taxonomy_id = $cata ORDER BY object_id DESC") or die(mysql_error());
while ($posts=mysql_fetch_assoc($query1)):
foreach ($category2 as $cat):
$query2 = mysql_query("SELECT object_id FROM wp_term_relationships WHERE object_id=$posts[object_id] AND term_taxonomy_id=$cat ORDER BY object_id DESC Limit 1")or die(mysql_error());
$post2 = mysql_fetch_assoc($query2);
if ($post2 !=''):
$post3 = get_post($post2[object_id]);
$url = get_permalink($post3->ID);
$tring .="<h2>".$post3->post_title."</h2>";
$tring .="<p><small> den ".date('j F Y',$post3->post_date)."</small></p>";
if ($excerpt)
{ $tring .="<p>".$post3->post_excerpt."</p>";
$tring="Læs mere...";}
else
{ $tring .="<p>".$post3->post_content."</p>";}
endif;