Jeg har lagt mærke til, at min Akismet-counter nogen gange tæller opad uden at der ryger noget i filtret som jeg kan godkende (eller lade være). Er der nogen derude som har været ude for det samme? Eller som bare kan forklare mig hvad det er der sker?
Tæller Akismet forkert?
(7 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 4 years siden #
-
Hvor ofte sletter du Akismet-spam? Akismet sletter jo automatisk 15 dage gamle spam-kommentarer, så selv om der kommer nye til, kan antallet af kommentarer under Akismet-fanen sagtens blive mindre.
Skrevet 4 years siden # -
Det gør jeg som regel når jeg alligevel er inde i administrationsdelen og opdager at der er spammeddelelser (dvs. næsten dagligt - den når aldrig selv at slette meddelelser!) Men det er nu ikke under Akismet-fanen jeg mener. Jeg har føjet tælleren til min forside, og opdagede tilfældigt at den havde talt nye spammeddelelser, men da jeg gik ind under Akismet-fanen i administrationsdelen, var der ikke kommet nyt spam?!??
Jeg bruger et plugin til at tælle mine Akismet-kommentarer.
http://cavemonkey50.com/code/akismet-spam-count
Det har so far været 100% korrekt. Prøv det og vend tilbage, om det også viser et forkert tal.
// Lars
Jeg bruger selv Akismet Spam Count Display, som også har det med at vise det korrekte antal. Men lur mig om ikke de alle gør det ... med tiden. Jeg har et par teorier:
1) Du havde for nyligt modtaget ny spam, som ikke var nået ud til dit plugin/din widget før du slettede. Hos mig bliver nye kommentarer eksempelvis ikke vist med det samme i min Brian's Latest Comments Widget.
2) Du husker lidt forkert og øgningen i frontend stemte bare ikke overens med antallet under Akismet-fanen (eksempelvis 5 nye ifølge plugin, kun 2 nye under fanen). Under Akismet-fanen tæller den nogle gange dubletter/tripletter/osv. som kun én spam-kommentar.
3) Akismet smider simpelthen kommentarer ud, som den er HELT sikker på, er spam. Eksempelvis nye kommentarer, der er helt magen til nogle, der tidligere er markeret som spam (jf. dublet/triplet/osv.-snakken).
4) Du har selv oprettet en blacklist under "Indstillinger --> Diskussion", som Akismet tager hensyn til.
Jeg tror især på 1) og 3). Din hukommelse er jo sikkert ganske fremragende og jeg tror, at Akismet er så selvfed, at den nok skal klare det hele selv ;-)
I og for sig er det jo ligegyldigt om der bliver talt rigtigt. Hovedsagen er at spam ikke når frem! Jeg kunne forestille mig at du kan have ret i 3). Jeg prøver med et af nævnte plugins, så får vi se...
Det har du jo noget så ganske ret i. Tak for at du har markeret tråden som løst.
Held og lykke med det.
Skrevet 4 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
resolved