Hejsa
Ja som overskriften siger... kan man få sat en target blank på linket fra den der kommentere og hvor skal det sættes ind hende i comments.php?
Mvh
Catarina
Hejsa
Ja som overskriften siger... kan man få sat en target blank på linket fra den der kommentere og hvor skal det sættes ind hende i comments.php?
Mvh
Catarina
Jeg er ikke helt med på, hvad du mener...
Som jeg læser det;
- Du har skrevet et indlæg på din blog.
- En person skriver en kommentar til den.
- Navnet på den person bliver vist som et link
- Du vil have det link, til at åbne i et nyt vindue.
Har jeg forstået det korrekt?
Helt rigtigt forstået. :)
Vil du se min comments.php?
Du skal lede efter det tag der hedder "comment_author_url"
Se muligheder her:
http://codex.wordpress.org/Template_Tags/comment_author_url
Det kan være at det kun er mig, men hvorfor ikke bare lade det være som det er. Det er lidt en uskik at åbne nye vinduer for folk. Hvis jeg vil have et link åbnet i et nyt vindue, så holder jeg <shift> nede!
Lad folk selv vælge.
/ask
@Steffen
Tak for linket, det vil jeg kikke på. :)
@jacobask
Faktisk er det god skik at link til andre sider åbner i nyt vindue og link til noget på din egen siden åbner i samme vindue. :)
Jeg vil holde med Jakob hér.
Lad brugeren bestemme...
Men når det er sagt, så er det dit site, og dermed dig der bestemmer.
Tak for input fra jer begge også selvom vi ikke er enige. Jeg kunne ikke helt finde ud af dit link Steffen, men så fandt jeg dette pluggin som klarede det for mig. :)
http://wordpress.org/extend/plugins/target-blank-in-posts-and-comments/
Nok engan tak til jeg begge.
Mvh
Catarina
Nu skal jeg sikkert ikke bruge din blog ret meget, og du må gøre, som du vil. Man kan argumentere for, at man gerne vil beholde folk på ens egen blog. Én teknik til det er at åbne eksterne sider i separate vinduer. Men der er lavet undersøgelser, der viser, at det irriterer mange, at en blogejer uden en særlig grund/tilladelse åbner nye vinduer på ens computer. Så man kan jo også sige, at hvis man gerne vil have ens besøgende til at komme tilbage, så lader man dem selv bestemme den slags, især nu det er så let. Men selvfølgelig ;-), hvis man ikke har andre overtalelsesmidler, så er _blank da også brugbar.
"gør som google" :)
Du skal være logget ind for at skrive.