Jeg savner et egnet tema til en ejerforening. Kan nogen anbefale et sådant?
Tema til foreninger
(4 indlæg) (2 voices)-
Skrevet 8 years siden #
-
Jeg tror ikke valg af tema er vigtigt. Det er de funktioner som du vil have på hjemmesiden som du skal fokusere på.
Jeg har flere foreningshjemmesider. Mit største problem er ikke temaet men at foreningen og hjemmesiden skal forholde sig til GDPR
Jeg bygger - af princip alle mine hjemmesider op som undertemaer til Standardtemaerne (Twenty et-eller-andet)
Hvad skal din foreningshjemmeside kunne?
Skrevet 8 years siden # -
Den skal kunne håndtere det helt basale.
Så har vi heller ikke de store udfordringer med GDPR...Dvs. indeholde
kontaktoplysninger til bestyrelsen
basisoplysninger om foreningen (vedtægter, regnskaber, referater o.a.)
blog / debatside til medlemmerne
kalender til brug for kommende aktiviteterDer skal være differentieret adgang, dvs. nogle offentlige sider, nogle medlemssider og nogle bestyrelsessider
Skrevet 8 years siden # -
Denne plugin bruger du til at oprette og administrere dine medlemmer samt til at oprette sider kun for dine medlemmer: Ultimate Member
Der findes også plugins, hvor brugerne kan bruge deres facebook-profil til at logge på med (men her blinker min GDPR alarm)
Denne plugin kan holde styr på din kalender: The Events Calendar Og sammen med ovenstående kan du så vælge om kalenderen skal være offentlig eller ej.
Debatsider: der findes flere plugins som kan oprette debatsider integreret i din WP-opsætning, eller man kan oprette den ved siden af - Jeg foretrækker SMF. Dette forum bruger bbPress. En af mine foreningssider har slet ikke egen debatside men har dette organiseret hos Facebook.
Blog - kaldes i Wordpress: poster eller indlæg.
basisoplysninger og andet statisk indhold kaldes i Wordpress: sider.Nu kan du så beskrive hvordan indholdet skal præsenteres:
Skal velkomst siden være en statisk side med en standard velkomst eller skal det være en oversigt over seneste nyheder fra bloggen?Hvordan skal man navigere rundt på siden? Skal det være med en menu-linie øverste og/eller med bokse rundt omkring på siden? Er det en side for børn - billeder og ikoner til navigation, eller til voksne - tekst?
osv. osv. osv.
Besøg andre foreningers hjemmesider og se hvordan de har løst opgaven (De har med garanti også brugt wordpress)
Jeg siger altid start med et standard tema, få indholdet defineret og skrevet, og forfin så udseende enten med et andet tema eller et undertema hvor du tilpasser og tilføjer.
Håber dette er nok til at starte med ellers meld tilbage.
Skrevet 8 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question