Jeg har et plug-in som Advanced iFrame og har lagt den på forsiden som et indlæg . Men jeg vil gerne have den lidt breddere , således at der kan stå 4 biler ved siden af hinanden.
Hvor skal jeg redigere bredden ? LINK
Har lige hentet den nævnte plugin ned på min testside for at se, hvordan den virker. Men der er mange ting som kan indstilles og jeg kan ikke umiddelbart overskue det.
Hvilke indstillinger har du for brugen af Advanced iFrame i din opsætning
Hvad har du skrevet på siden for at få 3 på stribe?
Det jeg leder efter er, hvordan bredden på de enkelte bil-præsentationer er defineret? (er i din version sat til 220px med en tekst- og billed-bredde på 200px.) Er den bredde, eller noget lignende,defineret af Advanced iFrame?
Det ser ud som om at bil- informationer og billeder kommer fra en anden webside end sa-auto-langerhuse.dk?
Hej
Bolt
Jeg kan fint ændre størrelsen på advance Iframe plugin til 4 rækker. Problemet er at den så ikke kan se hele den 4 række. Derfor må det være selve Twenty Ten der skal gøres breddere altså den hvide del.
spørgsmålet er at iFrames skal tilpasses til det format som temaet giver.
Jeg spørger for at se om der er nogle indstillinger som kan justeres. så du opnår det ønskede resultat.
Det er nemt at overskrive twenty ten CSS.
Prøv for eksempel at se hvad der sker når du skriver følgende i Kontrolpanel/udseende/Tilpas/Ekstra CSS.
.image-grid li {width: 30%}
eller:
#container {width: 90%}
Jeg synes bare det er mere elegant at kunne gøre det opsætningen af iFrame.
Hej
Har ændret til #container {width: 90%} men syntes ikke det gør den container bredder .
Du kan se at der nu er 4 biler i bredden .. men jeg kan ikke scrolle . Jeg vil gerne at container kommer til at dække feks: ud til gårdlampen i baggrunden.
Fordi der er 4 biler nu , er fordi jeg har ændret i plug-in advance iframe under basic til 190%
OK
Der er noget jeg har misforstået.
Fjern de 90% som jeg tidligere bad dig om at indsætte i Ekstra CSS - de forstyrrer.
Du vil have 4 biler vedsiden af hinanden?
Fordi der er 4 biler nu, er fordi jeg har ændret i plug-in advance iframe under basic til 190%
Generelt er det en dårlig ide at regne med procenter over 100%. Når jeg kigger på din side lige nu, med firefox' webudviklingsværktøj (Crtl+Skift+i), er det netop problemet den ramme du har defineret er større end visningsrammen. Sæt derfor indstillingen til 100% igen (eller 940px).
Visningensrammen er i din CSS defineret til en max bredde på 940px.
Hver bilramme er 240px. Hvis der skal være 4 biler vedsiden af hinanden så skal der være (960px + scrollpanel) ca 1000px bredde.
Der er nu to måder at ændre dette på:
Enten at formindske bredden på de enkelte biler fra 240 til ca 215px. Dette gøres bedst ved at tilpasse i iFrame (jeg ved ikke hvordan).
Eller ved at øge bredden på visningsfeltet i tema.
Du bruger temaet TwentyTen. Det var også et godt tema og jeg brugte det i mange år som standard-tema for mine Childs/undertemaer. Problemet er bare at temaet blev udviklet for 10 år siden og der er røget mange mobiltelefoner i åen siden. Jeg bruger nu TwentySixteen både fordi det har samme udtryk som TwentyTen, men det er også opgraderet til mobile enheder.
Hvordan øger jeg bredden på visningsfeltet i tema´et..
Her ? *
Theme Name: Twenty Ten
*/
/*
Used to style the TinyMCE editor.
*/
html .mceContentBody{
direction: rtl;
unicode-bidi: embed;
float: right;
width: 640px;
}
* {
font-family: Arial, Tahoma, sans-serif;
}
/* Text elements */
ul, ol {
margin: 0 -18px 18px 0;
}
dd {
margin-right: 0;
}
blockquote {
font-style: normal;
}
table {
text-align: right;
margin: 0 0 24px -1px;
Der er ikke lige til. Der skal ændres flere steder.
Det letteste først: I CSS skal selve skrivefeltet øges fra 960px til (f.eks.) 1000px
Dette gøres ved at indsætte
#access .menu-header, div.menu, #colophon, #branding, #main, #wrapper {i Ekstra CSS.
width: 1000px;
}
Så skal Menu linien tilpasses. Dette gøres ved at indsætte i ekstra CSS
#access {
width: 980px;
}
og endelig skal header-billedet omformuleres til en bredde på 980px og her bliver det kompliceret fordi det kan kun gøres ved at rette i selve temaet - og det gøres kun ved at skrive et undertema/childtema, hvor funktionen twentyten_setup() skal nyskrives/formuleres.
(når man så alligevel skal lave et undertema, så foretrækker jeg at CSS ændringerne skrives direkte in i undertemaets CSS i stedet for at oprette Ekstra CSS.)
Men, jeg synes i stedet du skulle opdatere dit tema til noget tidsvarende.
Hvad kan du anbefale .. Ja mit header billed står skævt nu . Det skal helts være et tema der ikke skal omskrives for meget i forhold til mine menuer etc:
Eller 1000 tak
Nu har jeg installeret så jeg kan redigere og lave et childtheme .. Hvad skal ændres i twentyten_setup() skal nyskrives/formuleres.
1) jeg kan se at du har ændret lidt og der er kommet en "trappe i højre side Billede-menu-biler.
med de ændringer du har lavet bliver bredden nød til at være 1020 og ikke kun 1000.
dvs
#access .menu-header, div.menu, #colophon, #branding, #main, #wrapper {width: 1020px;}
#access {width: 1000px;}
2. som tidligere skrevet vil jeg foreslå TwentySixteen.
Headerbilledet virker lidt anderledes men det er et enkelt, standard tema.
Du kan altid uploade et tema se, hvordan det virker og skifte tilbage igen.
Nu har jeg installeret så jeg kan redigere og lave et childtheme .. Hvad skal ændres i twentyten_setup() skal nyskrives/formuleres.
Det er lidt teknisk, når child-temaer indlæses, overskrives det oprindelige temas CSS og de enkelte php-filer. Men, funktioner indlæses i omvendt orden, så det er nødvendigt at nummerere funktionerne. (Jeg kan ikke huske hvordan. Jeg skrev for nogle år siden en følgeton om child-tema hvor jeg også redegjorde for dette problem)
Nu har jeg skiftet til Twenty sixteen .Men nu kan jeg kun få 2 rækker .. Ændre jeg størrelse i % eller px så sker der intet . Altså i plugin Advance Iframe
Jeg vil gerne det hvide i siderne passer til header billed og så ellers 4 rækker biler eller så det passer med header .. Der er for lidt af baggrunden man kan se. :-)
iFrame er placeret i en statisk side
Har du prøvet at skifte skabelon for siden?
der hoppede min kæde af-- Skifte skabelon. ?
Ja, Klik på "rediger" for den side du har iFrame på.
Kontrolpanel/Sider/Alle sider
I kassen "Sideatributter" kan man vælge "forælder", "Skabelon", og "Rækkefølge".
Hvis du ikke kan se kassen "Sideatributter" så klik i øverste højre hjørne på "Skærmindstillinger" og marker "Sideatributter" (med flueben).
Herefter kan du vælge mellem flere skabeloner - en hedder "Fuld størrelse skabelon, ingen sidebar". Vælg den.
Det er ikke en side men et indlæg med koden fra Advance Iframe . [advanced_iframe securitykey="5dac8adb1e1d5912dc86997e7f8c84dd2314f51a"]
Om koden er i en side eller et indlæg er ligegyldigt.
Jeg troede blot at du havde sat koden på en side og derefter givet din wp en statisk forside.
Det er også muligt at ændre format på indlæg, det er dog ikke de samme formater som ligger som standard i temaet, men man kan altid tilføje formater når man arbejder i child/undertema. (beskrevet i Wordpress Theme Handbook Post Template Files, Page Templates og Custom Post Type Template Files)
Er der et alternativ til Iframe , således at en anden hjemmeside kan køre på ens side som min .. Bilerne er jo fra en anden hjemmeside . Håber du forstår mit spørgsmål.
Ellers er jeg meget taknemlig for hjælpen.
Det ved jeg ikke.
Jeg synes din plugin er god.
Problemet er at du er nød til at justere temaet.
Jeg kan se du er gået tilbage til udgangspunktet, så jeg prøvede igen med webudviklerværktøjet i firefox.
Prøv at sætte dette ind i Ekstra CSS for dit tema under tilpas
.image-grid li {width: 200px;}
(og så er der en lille detalje omkring brugen af sider og indlæg.
jeg ville lægge iFrame koden på en side og gøre den side til en statisk forside i indstillingen)
Der sker intet når jeg putter denne tekststreng ind i Ekstra css .image-grid li {width: 200px;}
Har lige besøgt din hjemmeside igen med webværktøjet i firefox (du også skulle prøve det værktøj). Er du sikker på at tekst-linien er i ekstra css nu?
prøv evt. uden semi-colon
.image-grid li {width: 200px}
Bruger du child/undertema nu? så skriv linien ind i undertemaets CSS.
Jeg kan ikke hjælpe yderligere.
Du gjorde sgu hvad du kunne.. Hygge
Hej Samba
Har du en mail-adresse
Du skal være logget ind for at skrive.