Tak for tidligere hjælp. Lærer lidt hele tiden, men er stadig på begynderniveau og vil nu prøve at spørge igen:
På min side fdf.dk/bislev har jeg et fotoalbum, men både ved billede-hovedmenuen og alle undermenuerne, er der et stort bart område, inden billederne kommer allernederst nede. Kan jeg på en eller anden måde slippe af med den unødige tomme plads, så billederne lægger sig mere øverligt i siden, så man ikke hele tiden behøver at scrolle?
Jeg bruger WP 3.0
unødig scroll i billedgalleri
(5 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 12 years siden #
-
Dit fotogalleri (WP Photo Gallery) indsætter noget styling på galleriet.
Det drejer sig om "wppa-container-1" der for sat en "clear:both;". Det skal fjernes, så kommer det op på plads.Jeg kender dog hverken temaet eller galleri plugin'et, så jeg kan ikke hjælpe yderligere.
Skrevet 12 years siden # -
Til orientering så var problemet der allerede da jeg oprettede billedmappen, altså længe før jeg aktiverede WP Photo Gallery-plugin'et. Installeringen af plug-in'et var egentlig også et forsøg på måske at fjerne den tomme plads ovenover billederne, men det ændrede intet ved dette.
Skrevet 12 years siden # -
Åben filen style.css (evt. i WP's indbygget editor), og scroll ned til linje 55, hvor der står noget lignende:
´div.main {
....
}´
Tilføj linjen:
´overflow:hidden;´
Det er noget med nogle floats tror jeg lige umiddelbart. Ser ud til at fixe det i Firefox og Chrome.Skrevet 12 years siden # -
Tak for jeres forsøg på at hjælpe, men jeg kan ikke finde noget med hverken
"wppa-container-1" der for sat en "clear:both;"
eller
´div.main {
....
}´
Kan ikke finde ud af alt det med koder, men synes det er genialt med plug-in mulighederne.Har opdateret mit WP Photo Album Plus og deaktiveret Photo Gallery plug-in'et. Men problemet ændrer sig ikke.
Håber fortsat på gode ideer.
Skrevet 11 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.