Jeg vil nøjes med at få vist indlæg fra 2 kategorier på forsiden. Kategorien Nyheder og kategorien Ikke kategoriseret.
Ved at jeg kan udelukke de øvrige kategorier vha. plugin "Front Page Excluded Categories". Er kompatibelt op til WP 2.3 - jeg har nyeste version. Giver det problemer?
Hvis plugin'et kan bruges, præcist hvor og hvordan skal jeg så anføre i koden, at jeg vil have udelukket kategorierne 4, 9 og 15? Det er her et sted, men hvor?
function fpe_where($where) {
// Change the $cats_to_exclude string to the category id you do not want to appear on the front page.
// Example: $cats_to_exclude = '1, 2, 3, 4';
$cats_to_exclude = '1, 2';
global $wpdb, $wp_query;
if (! $wp_query->is_home || strlen($cats_to_exclude) == 0) {
return $where;
}
if (empty($wpdb->term_relationships))
{
$where .= " AND $wpdb->post2cat.category_id NOT IN (" . $cats_to_exclude . ")";
}
else
{
$where .= " AND $wpdb->term_taxonomy.term_id NOT IN (" . $cats_to_exclude . ")";
}
return $where;
}
Ved også, at jeg i stedet kan anføre de kategorier jeg ønsker vist i temaets index.php (temaet er Original Ad Clerum 1.0). Men hvor præcist i nedenstående kode er det, jeg skal anføre, at jeg ønsker kategori 1 og 3 vist?
<?php get_header(); ?>
<?php include(TEMPLATEPATH."/left.php");?>
<div id="content">
<?php if (have_posts()) : ?>
<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
<div class="post" id="post-<?php the_ID(); ?>">
<h2>" rel="bookmark" title="Permanent Link til <?php the_title_attribute(); ?>"><?php the_title(); ?></h2>
<h3><?php the_time('j. F Y') ?> | af <?php the_author() ?></h3>
<div class="entry">
<?php the_content('Læs resten af dette indlæg →'); ?>
</div>
<p class="postmetadata"><?php if (function_exists('the_tags')) { the_tags('Tags: ', ', ', ''); } ?>Oprettet i <?php the_category(', ') ?> | <?php edit_post_link('Rediger', '', ' | '); ?> <?php comments_popup_link('Ingen kommentarer', '1 kommentar', '% kommentarer'); ?></p>
</div>