Peter fra kulturfoto.dk har det samme problem til tider. Han laver nogle ret tunge indlæg med mange billeder, så det er forklaringen.
Jeg ved ikke, hvad der gør du rammer mod ram-loftet, men det har andre måske et bud på.
Peter fra kulturfoto.dk har det samme problem til tider. Han laver nogle ret tunge indlæg med mange billeder, så det er forklaringen.
Jeg ved ikke, hvad der gør du rammer mod ram-loftet, men det har andre måske et bud på.
Mark skrev:
Det er vel egentligt meget enkelt: du uploader et foto direkte fra dit digitale kamera (2-4 Gb) og WP opretter derefter et reduceret, hjemmesideegnet billede, et lille billede og en thumb og stopper dem alle ned på hver sin "post".
Og her er så måske forklaringen på at WP ikke længere tillader Batch-upload af billeder - selv om man har reduceret billederne til internet format ( se http://wordpress.dk/forum/topic/batch-upload-af-billeder ) Det kunne de da godt ha fortalt!
Der er klart lidt problemer med hvor meget hukommelse man har til rådighed hos one.com. Det nemmeste er at skalere billederne ned lokalt inden upload, så slipper du under "memory"-grænsen på de 16MB.
Jeg kan heller ikke uploade billede direkte fra mit kamera, så skalerer alting til den størelse der skal bruges (typisk omkring 6-800px på længste led). Jeg kan anbefale IrFanView til batch-skalering af billeder.
Mvh
Jacob Ask
De har sat den op fra 16 til 24 ram idag og det har hjulpet på nogle ting, jeg lægger altid mine billeder så de er 380 i bredden, højde er lidt mere individuelt, så de er ikke ret store, men kan det være det galleri jeg bruger, det hedder tantan og understøtter flickr
Hold da op! Har One.com sat den op fra 16M til 24M. Vildt. Jeg har forsøgt at overtale dem ½ år, og ville også meget gerne betale for det. Men de ville kun have een konfiguration for alle - det var årsagen til at de ikke ville gå op fra de 16.
I starten troede jeg det var et bestemt plugin som skabte fejl hos mig, men det viste sig efter flere måneders test, at det var når jeg havde mange plugins på samtidig, at memory-problemerne opstod. Jeg vidste så ikke at det var memoryproblemer til at starte med.
Nu vil jeg da ind og teste om det har gjort en forskel for mig.
Mvh Peter, Kulturfoto
jeg skrev en mail til dem igår og idag satte de den op, jeg har stadig problemer med plugin, så det er nok fordi jeg har for mange igang...jeg må se om jeg kan undvære nogle :-(
Hej igen
Har lige chattet med One's support
info: Du chatter nu med 'Johan'
Johan: Hej. Velkommen til One.com chatsupport. Hvad kan jeg hjælpe med?
Dig: hej Johan
Dig: er det korrekt at PHP memory netop er sat op for alle?
Johan: Nej det er den ikke. Men jeg kan sætte den op til 24 for dig
Dig: ok ja tak gerne
Dig: koster det ekstra eller hvordan
Dig: for sidst jeg spurgte var der nemlig ingen mulighed overhovedet, for at komme over 16
Johan: Nej det er gratis.
Johan: Jeg fikser det nu.
Johan: Det er gjort
Dig: det glæder jeg mig meget til, for i tunge Wordpress installationer giver det nemlig mange problemer
Dig: hvornår er I begyndt på at yde den ekstra service?
Johan: Det har vi kunne gøre i halvanden måned ca
Dig: ok, men man skal bede om det, eller bliver det generelt for alle, eller måske alle nye?
Johan: Det er noget man skal bede om
Dig: ok, træder det i kraft med det samme, eller går der nogle timer?
Johan: Der går en times tid ca.
Dig: ok, jeg sidder nemlig og tester lige nu og kan ikke se forskel, men jeg skal bare have tålmodighed så :-)
Johan: Jeps der er ikke andet for:)
Dig: Kan man se på sine brugeroplysninger i om man står til 16 eller 24
Johan: Det kan du ikke se desværre
Dig: ok, tak, jeg bringer budskabet videre til vores Wordpress forum :-)
Johan: Super
Dig: tak og hej :-)
Johan: Tak for din henvendelse og forsat god dag
Mvh Peter (så jeg skal lige tjekke mine tunge wp-post om en time)
Bare et lille input, Gigahost har 128 M i memory limit.
Tak Bardur,
det kunne godt blive aktuelt for mig, for det har ikke ændret en pind at jeg er gået op fra 16M til 24M hos One. Mine posts bliver stadig hakket over til halvdelen i edit mode, så man ikke kan ændre de sidste parametre, fx om der skal tillades kommentarer eller ej.
Eneste mulighed for mig, for at slå kommentarer til på en stor post, er at deaktivere 5-7 plugins, slå kommentaren til for posten, og så aktivere mine plugins igen. Dødens pølse i længden.
Mvh Peter
Lige nu har jeg 25 plugin aktiveret, og har haft flere end det, og det har aldrig været noget problem for mig at få "memory limit". F.eks bruger jeg nextgen gallery, har 784 billeder der, men de har jeg så gjord mindre for at bruge dem på internettet, da det er så mange billeder. Under server settings under det plugin står Memory usage : 33.12 MByte.
Andre oplysninger:
# PHP Memory Limit : 128M
# PHP Max Upload Size : 128M
# PHP Max Post Size : 128M
Venlig Hilsen
Bardur
Du skal være logget ind for at skrive.