Jeg synes ikke du skal blive helt skræmt Christian.
Der er ingen tvivl om, at WordPress kan løse opgaven. Også væsentligt bedre end mange andre CMS'er kan out-of-the-box.
Det er klart, at det er ikke klaret med en simpel installation. Der skal nogle plugins til.
Men lige for at tage dem enkeltvis:
* CMS skal kunne opdateres af folk som ikke ved hvad kodning er :)
I skrivende stund er
hver 6. website på nettet et WordPress site, det kan selvfølgelig være et vidne om en lemming-effekt, men WordPress har også vundet priser for at være det mest brugervenlige CMS.
* CMS skal være nemt og enkelt at rette i selv om man ikke er ekspert i kodning.
Du kan læse lidt om hvor fantastisk WordPress er her
http://www.version2.dk/artikel/open-source-cms-system-gratis-33154 og andre steder, men det er meget sjovere bare at kaste sig i gang med det :-)
* CMS skal kunne have webshop.
Brug
WooCommerce, det bruger jeg på designgrotten.dk, og det er ganske fortrinligt. Og hvis du mangler lidt til det, så har de et utal af
extensions, som dog koster lidt penge.
* CMS skal have online bestilling af træningstider.
Der er også flere plugins der kan løse den opgave for dig. kig eventuelt til
Booking, eller
Event manager, som både kan håndtere bookings og Eventtilmeldinger (som vel også kan være meget handy hvis I skal sælge billetter til noget :-)). Jeg har brugt Event Manager en del, og det er rigtig godt.
* CMS skal være enkelt at skifte billeder i layout på siden.
Selvom jeg synes at den nye media-manager i WordPress 3.5 er rigtig trist sammenlignet med den tidligere, så er det alligevel superlet at styre billeder i WordPress.
* CMS skal have en super enkel WYSIWYG editor.
Det er der, og den er super enkel :-)
* CMS skal være enkelt at lave backup.
Der findes et utal af plugins til det. Og selvom dette plugin:
http://wordpress.org/extend/plugins/wp-db-backup af Austin Matzko (aka filosofo) ikke er blevet opdateret i lang tid, så fungerer det stadig upåklageligt. Det tager backup af en dine tabeller, og sender det til mail eller gemmer det på serveren i en fast frekvens. Det er en skønt garant at have :-)
Håber at det bringer dig lidt tættere på målet, men prøv at kase dig ud i det. Jeg er sikker på, at du vil kunne få en masse hjælp herinde, og du vil elske resultatet.