Hej
På min hjemmeside mindthewords.dk har jeg to sider jeg har gjort til såkaldte hjørnestenssider. Det er hhv. menuerne/søgeordene korrektur og studiekorrektur. Når jeg optimerer min korrektur-side, fortæller yoast mig følgende:
"Du linker til en anden side med det fokussøgeord, som du ønsker, skal give denne side en god placering. Overvej at ændre dette, hvis du virkelig ønsker en god placering for denne side."
Det giver ikke rigtigt mening for mig, for det mener jeg ikke, jeg gør noget sted. Jeg vil self gerne finde ud af, hvor yoast mener jeg linker uhensigtsmæssigt og forsøger at benytte det "øje" som er til højre for anvisningen. Har indtryk af at når jeg markerer øjet skulle fejlen træde frem i teksten ovenover. Det gør den bare ikke - hverken i chrome eller explorer.
Nogen der kan hjælpe mig med den?
På forhånd tak!
Mvh. Thomas
yoast siger noget underligt vedr. mit hjørnestensindhold
(5 indlæg) (3 voices)-
Skrevet 8 years siden #
-
Vi deler åbenbart mange Yoast SEO-problemer. Jeg har lige siddet med den samme kryptiske besked om, at jeg "linker til en anden side osv." Og kan heller ikke finde nogen virkning af det øje. Der sker intet, når jeg klikker på det.
Skrevet 8 years siden # -
Vi må håbe der er et par stykker herinde, som så kan gøre os to lidt klogere på Yoast:-)
"Du linker til en anden side med det fokussøgeord, som du ønsker, skal give denne side en god placering. Overvej at ændre dette, hvis du virkelig ønsker en god placering for denne side."
Betyder at du har et søgeord på din side, og at du samtidig anvender samme søgeord (eller afarter heraf) som ankertekst i et link.
Jeg kan give et mere specifikt eksempel med min egen side Seoprofessionel. På forsiden er mit søgeord Online markedsføring. Hvis jeg så et sted i min tekst linker ind til en af undersiderne og her anvender ankerteksten "online markedsføring" vil jeg få den besked fra Yoast.
Hej Steen
Tak for dit svar som jeg først opgdagede i dag, sorry.
Det giver god mening, men jeg oplever det lidt som en svær øvelse, når nu mit søgeord er "korrektur", altså et enkeltstående ord, som det er nærmest umuligt ikke at have som en del af nogle andre søgetermer, da korrektur ligesom er grundstenen i virksomheden. På den omtalte side, hvor "korrektur" er keyword har jeg to links som indeholder ordet korrektur, nemlig "dansk korrektur" og "engelsk korrektur". Så du mener simpelthen at det er bedst at fjerne de links?
Tak for din vejledning. Den sætter jeg pris på.
Mvh ThomasSkrevet 8 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.
not a support question