Nogen der nemt kan fortælle mig hvordan jeg laver en back-up og kan man selvom det ligger på unoeuro server ?
Hilsen Robert
Nogen der nemt kan fortælle mig hvordan jeg laver en back-up og kan man selvom det ligger på unoeuro server ?
Hilsen Robert
Du kan tage backup manuelt ved at bruge FTP og hente din database via phpmyadmin (forudsat at unoeuro har dette tilgængeligt)...
Du kan installere plugins, der hjælper dig
eller du kan bruge eksterne services som f.eks.
http://pluginbuddy.com/purchase/backupbuddy/
eller
http://managewp.com
Ud over ftp bruger jeg også denne: http://austinmatzko.com/wordpress-plugins/wp-db-backup/
Hvilken en ville du foretrække ?
Prøv det selv. De mange forskellige løsninger (plugins mv) er lidt forskellige. Og da webhotel, servere og egne vaner også er forskellige, kan kun du selv vælge en favorit blandt de fremhævede.
FTP og PhpMyAdmin er den manuelle løsning, som altid virker. Tag sådan en en gang imellem, så alt ikke er væk pga. forkert setup eller fejlagtigt plugin. F.eks. inden og efter store opgraderinger, hvert kvartal eller lignende.
En gammel backup er meget bedre end ingenting, og reelt er det 2-3 minutters arbejde. Plugins gør det nemt, men FTP og PhpMyAdmin er livrem og seler; meget værd i en krisesituation.
kan du fortælle mig hvor alle mine indlæg kan ligge på en unoeuro server, hvad kaldes de ?
@Trebor de ligger i Databasen, som du kan tilgå via unoeuro's webinterface, hvor der er et link til PhpMyadmin
Hej John. Tak for dit svar men det er rent tågesnak desværre, er slet ikke i alt det der.. Jeg var bare ude efter at kunne tage en kopi af min mappe med alle mine indlæg hvis noget skulle gå galt en dag.
Hvis man bare kunne tage en kopi ville man jo altid kunne lægge den tilbage og bevare sine gamle indlæg ik?
Hilsen Robert
p.s. jeg ved bare ikke hvad den mappe kaldes på uno
Trebor, indholdet ligger ikke i en mappe, det ligger i en database, og flere her over har fortalt dig hvordan du laver backup her af. Klik på de links de har skrevet, og læs lidt om det, så opdager du hurtigt hvor let det er.
@Trebor
Hvis/når jeg får tid skal jeg lave en kort tut på min blog om hvordan man laver manuel backup hos unoeuro ;-)
Ikke at det er anderledes end hos andre Hostere.
Jeg har købt backupbuddy og får denne meddelse, har ikke styr på hvad der menes:)
Your server does not support command line ZIP. Backups will be performed in compatibility mode.
Directory/file exclusion is not available in this mode so even existing backups will be backed up.
You may encounter stalled or significantly delayed backups. Click for instructions on how to resolve this issue.
Den siger sikkert noget i retning af at:
Den nok skal lave backup men det kan tage tid ;-)
Manuel backup er helt gratis og hurtigt nok for mig
Når jeg ser videoen laver den en back up
som en zip fil og den kan man så gemme hvor man vil.
Dette sker ikke hos mig fordi den skriver ovenstående, nogen som har forstand på netop back-up buddy og kan hjælpe
Nogen der ved hvad dette betyder, er virkelig på bar bund?
Warning: mkdir() [function.mkdir]: Disk quota exceeded in /var/www/lykkenivalby.dk/public_html/wp-content/plugins/backupbuddy/backupbuddy.php on line 1677
Error #4344443: Backup failureError #9002: Unable to create temporary storage directory (/var/www/lykkenivalby.dk/public_html/wp-content/uploads/backupbuddy_temp/18v07dvmby/)
Der findes et lækkert plugin der hedder updraft som ger det rigtig godt.
jeg har hentet det og så kommer dette frem
Warning: set_time_limit() [function.set-time-limit]: Cannot set time limit in safe mode in /var/www/lykkenivalby.dk/public_html/wp-content/plugins/updraft/updraft.php on line 39
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/lykkenivalby.dk/public_html/wp-content/plugins/updraft/updraft.php:39) in /var/www/lykkenivalby.dk/public_html/wp-content/plugins/count-per-day/counter.php on line 16
hvad betyder det så?
Nå jeg måtte afinstallere det igen og så må jeg se de næste par dage hvad jeg så skal gøre.....tak for input
@Trebor
Updraft kræver webhotel med safe mode off, hvilket ikke mange udbydere tilbyder
@Trebor
Jeg fik for nylig en masse fejlbeskeder og endte med at prøve en masse forskellige plugins. Flere af mine sites var blevet fyldt med backuos fra elendige plugins, som havde ligget i årevis og fyldt på. Alle disse gamle plugins røg ud og ligeså gjorde alle deres backups.
Derefter kunne jeg installere BackWPup plugin'et, som gør det muligt for mig at tage en nem, ugentlig backup, som bliver lagt i min Dropbox. Det betyder at den ikke ligger på min server, og istedet ligger på min computer og et sted på nettet, der kun er tilgængelig for mig.
http://Www.dropbox.com er en gratis ydelse op til et par GB, så du kan lave en konto og lade den dække hele dit backup behov.
Derudover brugder jeg så ManageWP.com, fordi jeg har en del sites. Der tages også en backup, så jeg har livrem og seler på. ;)
Mvh. Anders
Du skal være logget ind for at skrive.