Hvis jeg smider et billede på min blog i et indlæg hopper det hele rundt, det specielt den nederste linje hvor der står Kommentar - Redigere - læs mere, den bliver delt på midten med billedet midt i! Det ligegyldigt om jeg vælger fuld størrelse, medium eller thumbnail. Det billede jeg vil placere er RGB, 72 dpi og 100x100 pixel. Hvorfor placere den sig i den linje den burde da placere sig ved siden af teksten ikk'. Kan ikke lige få lov til at smide et billede på nu så i kan se det! Siden ser ellers således ud http://www.rigmorlarsenseftf.dk/
Billede på min blog får det hele til at hoppe!
(17 indlæg) (4 voices)-
Skrevet 16 years siden #
-
Det er svært at se hvad der sker, når der ikke umiddelbart er nogle posts med billeder at fejlsøge udfra. Har du husket at sætte dine billeder til at være ventrestillede (eller højrestillede)?
Mvh
Jacob AskSkrevet 16 years siden # -
Ja det kan jeg godt se ;-) jeg får ikke lov til at smide et billede på nu, jeg når til "indsæt billede" og så sker der ikke mere. Prøver lige igen senere og skriver hvis det lykkes. Og jeg har sat justering til ingen og fuld størrelse men det er ligegyldigt hvad jeg vælger så deler billedet bjælken! Men tak indtil videre ;-)
Skrevet 16 years siden # -
Så skulle du gerne kunne se hvad jeg mener på forsiden.
http://www.rigmorlarsenseftf.dk/
Synes det er ligegyldigt hvor jeg placere billedet så deler det bjælken!Skrevet 16 years siden # -
du har følgende i style.css linie 628:
.item_class img, .blog_comm img
float:right;
margin:5px;
}Hvis du fjerne float:right; så bryder den ikke bjælken.
Mvh
Uha, temaet den er lavet i tabeller. Det ser ud til at billedet får panel_links til at flyde op, men det er svært at debugge på en tabel.
Måske skulle du tager image css'en fra standardtemaet. Det er faktisk meningen man skal gøre det, hvis billedfunktionen skal virke ordentligt, men i dit tema er svært at sige, hvad der vil ske. Prøv at se om ikke Thomas har nogle idéer. Ellers ville jeg smide nedenstående ind nederst i din style.css. Det kan lave ballade, men det kan jo være det virker. Hvis ikke, så kan det jo fjernes igen.
/* Begin Images */
p img {
padding: 0;
max-width: 100%;
}/* Using 'class="alignright"' on an image will (who would've
thought?!) align the image to the right. And using 'class="centered',
will of course center the image. This is much better than using
align="center", being much more futureproof (and valid) */img.centered {
display: block;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}img.alignright {
padding: 4px;
margin: 0 0 2px 7px;
display: inline;
}img.alignleft {
padding: 4px;
margin: 0 7px 2px 0;
display: inline;
}.alignright {
float: right;
}.alignleft {
float: left
}
/* End Images */Billedteksternes css fra default:
/* Captions */
.aligncenter,
div.aligncenter {
display: block;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}.wp-caption {
border: 1px solid #ddd;
text-align: center;
background-color: #f3f3f3;
padding-top: 4px;
margin: 10px;
-moz-border-radius: 3px;
-khtml-border-radius: 3px;
-webkit-border-radius: 3px;
border-radius: 3px;
}.wp-caption img {
margin: 0;
padding: 0;
border: 0 none;
}.wp-caption p.wp-caption-text {
font-size: 11px;
line-height: 17px;
padding: 0 4px 5px;
margin: 0;
}
/* End captions */Skrevet 16 years siden # -
Jacob kom mig i forkøbet og hans forslag er sikkert bedre :-)
Tak Jacob ;-) der stod godt nok left men det virker ;-)
Hvis jeg lige må stille dig et andet spørgsmål ;-) så har jeg rettet hele siden til dansk også kommentar men på det indlæg der hedder Invitation står der Comments som det eneste indlæg. Jeg har slettet indlægget og lavet det igen, forstår ikke hvorfor det kun er der der står Comments. Hvis jeg skriver på nogle af de andre indlæg kommer der til at stå 1 Kommentar. Har du en løsning ?
Og igen tak for svaret./Hilsen Jesper
Tak Jacob ;-) der stod godt nok left men det virker ;-)
Hvis jeg lige må stille dig et andet spørgsmål ;-) så har jeg rettet hele siden til dansk også kommentar men på det indlæg der hedder Invitation står der Comments som det eneste indlæg. Jeg har slettet indlægget og lavet det igen, forstår ikke hvorfor det kun er der der står Comments. Hvis jeg skriver på nogle af de andre indlæg kommer der til at stå 1 Kommentar. Har du en løsning ?
Og igen tak for svaret./Hilsen Jesper
Det er ikke fordi det er det eneste indlæg der faktisk har kommentarer, og du har glemt at rette oversættelsen for flertal.
Den skal skrives som
<?php comments_popup_link
('zero','one','more','CSSclass','none');
?>se: http://codex.wordpress.org/Template_Tags/comments_popup_link
Så hvis du bare har skrevet comments_popup_link('kommentar') har du kun "oversat for 0 kommentarer og ikke i andre tilfælde.
Mvh
JacobSkrevet 16 years siden # -
Jo, det troede jeg også, men hvis jeg kommenterer på nogle af de andre indlæg så skriver den det rigtige. Jeg har slettet det indlæg og oprettet det igen men stadig med fejl. Jeg har også prøvet at ændre kategorien, men det hjalp heller ikke! Bare sjovt det kun er det indlæg!
Bare for at være sikker, du har prøvet med 2 eller flere (1 som i dit testindlæg er jo ikke flertal).
mvh
JacobSkrevet 16 years siden # -
Jeg tror ikke du læste det Jacob læste korrekt.
Han skriver at, det er galt når du har mere end 1 kommentar på et indlæg.
Som han skriver:
('zero','one','more','CSSclass','none');
?>
Altså:
('nul kommentar','1 kommentar','flere kommentarer','CSSclass','none');
?>Så det han skriver, er at du har glemt at oversætte, der hvor jeg har skrevet "flere kommentarer". Der skal egentlig stå "kommentarer, men det var for at pointen var tydligere.
Ud fra hvad jeg kan se, så er det, det eneste indlæg med flere end 1 kommentar
I har ret ved flere en 1 skriver den Comments, tak igen til jer begge ;-)
Min comments.php ser således ud:
<?php if ($comments) : ?><div class="blog_comm">
<div class="comm_title">
Kommentarer
</div>
<!--<div class="comm_count">
<?php comments_number('0 Kommentarer', '1 Kommentar', '% Kommentarer' );?> posted d. "<?php the_title(); ?>"
</div>-->
<?php foreach ($comments as $comment) : ?>
Er det så % tegnet der skal væk ? for jeg synes ikke lige jeg kan finde den sætning i refererer til!
Din comments.php virker også som den skal (det er den der bl.a. bruges når du trykker læs mere) det er i din index.php hvor du skal kigge efter comments_popup_link som også skal have en oversættelse som din comments_number. Min ser således ud:
<?php comments_popup_link('Endnu ingen kommentarer', '1 Kommentar', '% Kommentarer'); ?>
rettelse: Det kan også være comments_number - men i din index.php og ikke comments.php
Mvh
Så er den der, tak Jacob ;-)
Skrevet 16 years siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.